Backofficemedarbetare till storbank

SJR AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Sollentuna eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vi söker nu en Backofficemedarbetare till vår kund som är en av storbankerna i Sverige. Det är ett konsultuppdrag med start i januari 2017 och uppdraget beräknas pågå i ca 3 månader. Kunden sitter i fina lokaler i City.

Du kommer tillhöra en grupp på 13 personer som ansvarar för administrationen av derivathandeln med räntor, aktier, valutor och råvaror. De hanterar allt från enklare OTC-derivat mot kunder till komplexa OTC-derivat mot utländska bankmotparter.

Arbetet ger stor kunskap om hur derivatmarknaden fungerar i Sverige och utlandet samt hur banken och kunder arbetar med derivatprodukter. Vidare ges möjligheter att lära sig om hur värdepappers- och derivataffären hanteras då gruppen har nära samarbete med handlare, riskkontroll, redovisning och dokumentation.

Vi söker dig som är en lagspelare med stark inre drivkraft och positiv attityd. Som person bör du även vara strukturerad, ordningssam, administrativt lagd samt ha förmåga att kunna hålla deadlines i en stundtals hektisk miljö. Erfarenhet av värdepappersadministration är meriterande samt intresse för att utvecklas inom backoffice. Erfarenhet av FX affären samt intresse att delta i verksamhetsutveckling är därför meriterande. Goda kunskaper i muntlig och skriftlig engelska är också ett krav. Du skall tycka det är stimulerande att arbeta i en föränderlig miljö, ha förmågan att se helheten i en process och trivs med att arbeta i ett stundtals högt tempo med mycket problemlösning.



Din ansökan

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2016-12-21

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Österlind +46 08-4075506

Företag
SJR AB

Adress
SJR AB
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20

Jobbnummer
3227577

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB: