Backoffice-medarbetar till Industrivärden
SW / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Industrivärden är en långsiktig kapitalförvaltare och aktiv ägare i nordiska börsbolag. Inflytande utövas främst genom representation i innehavsbolagens valberedningar och styrelser. Det långsiktiga målet är att öka substansvärdet i syfte att möjliggöra en konkurrenskraftig avkastning till aktieägarna. Ytterligare information om Industrivärdens verksamhet finns på
www.industrivarden.se.På vårt kontor i centrala Stockholm arbetar drygt tjugo personer. Till bolagets ekonomifunktion som idag består av tre personer söker vi nu ytterligare en medarbetare med ansvar för backoffice.
SW söker för kunds räkning en Backofficemedarbetare för ett konsultuppdrag på 6 månader. Tillträde för tjänsten är omgående.
Publiceringsdatum2017-01-25Dina arbetsuppgifterInom ekonomifunktionen kommer du arbeta brett. Detta innebär att dina arbetsuppgifter blir en blandning mellan ditt huvudansvarsområde backoffice samt andra uppgifter inom ekonomifunktionen. Du kommer att arbeta med en mängd olika finansiella instrument såsom aktier, derivat och räntebärande.
Arbetet innebär ett löpande ansvar för kapitalförvaltningens och tradingverksamhetens positioner. Arbetet innebär daglig hantering av transaktioner, resultat, betalningar, depåer och säkerheter. Vidare kommer tjänsten att innehålla bevakning och kontroll av värdepapperslån, hantering av corporate actions samt löpande extern rapportering.
Kvalifikationer Vi söker dig som har arbetat 2-3 år med liknande arbetsuppgifter, gärna med erfarenhet av arbete på bank, fondkommission eller hos kapitalförvaltare. Du bör uppskatta att arbeta brett och flexibelt samt ha en förmåga att prioritera, då du vid behov behöver kunna utföra andra uppgifter inom ekonomifunktionen.
Som person är du noggrann, analytisk och kommunikativ. Du är ansvarstagande med en god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du trivs att jobba i team.
Avgörande för tjänsten är att du vill arbeta i en föränderlig miljö som ständigt utvecklas samt att du har ett stort intresse för finansiella produkter, IT samt generellt goda systemkunskaper.
Du har goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift.
Så ansöker du Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SW med start omgående och som pågår 6 månader framåt. Tillträde för tjänsten är omgående. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emma Levin på 08-407 55 70.
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Varaktighet, arbetstid
heltid heltid
Ersättning fast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Levin +46 08 407 55 50
FöretagSW
AdressSW
Storgatan 10
11451 Stockholm
KontorsadressStorgatan 10
Jobbnummer 3281372
Observera att sista ansökningsdag har passerat.