Backoffice med inriktning mot tjänstepensionsförsäkringar
Placera Personal AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Företaget
Vår kund är en IT- och tjänsteleverantör med fokus på pension- och försäkringsadministration. Med över 20 års erfarenhet i branschen har vår kund ett stort nätverk och över 600 anslutna företagskunder. På deras huvudkontor i Solna sitter ca 65 medarbetare som tillsammans arbetar med att förbättra och effektivisera för deras aktörer. Just nu genomgår de en stor tillväxtresa med större projekt och fler kunder. De är därför i behov av en backoffice-medarbetare till deras avdelning inom pension, HR och lön.
Tjänsten
I rollen so backoffice kommer du att ingå i ett team på ca 4 personer som arbetar tätt ihop med ett annat team inom kundservice. Ni agerar som ett stör åt projektledare och konsulter där du arbetar med utredningar, avstämningar , uppföljningar och rapportering till försäkringsbolag och samarbetspartners. Du arbetar mycket administrativt och kontakten med kunder kommer ske mest via mail och telefon. För denna tjänst blir du anställd som konsult via Placera Personal. Det är ett uppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning.
Publiceringsdatum2017-01-11Kvalifikationer• Du har tidigare erfarenhet av arbete med försäkringar, gärna med inriktning kollektivavtal
• Du har tidigare erfarenhet som rådgivarassistent eller liknande.
• Du talar och skriver svenska och engelska flytande då det krävs i tjänsten
• Du har goda excelkunskaper
• Meriterande om du har erfarenhet av lönefrågor och/eller systemet Coins
Personlighet
För denna tjänst söker vi dig som är serviceinriktad, strukturerad och noggrann. Du tar mycket ansvar och gillar att arbeta i högt tempo. Vidare innehar du en kommunikativ förmåga och kan ge förklaringar på ett pedagogiskt sätt.
Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid Start omgående. Konsultuppdrag på 6 månader
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLovisa Torbacke 08-586 22720
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Jobbnummer 3256460
Observera att sista ansökningsdag har passerat.