Back Office Manager
Carlsberg Sverige AB / Chefsjobb / Falkenberg
2024-11-14
Visa alla chefsjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Carlsberg Sverige AB i Falkenberg,
Varberg,
Helsingborg,
Göteborg,
Jönköping eller i
hela Sverige Vi söker nu en engagerad och erfaren Backoffice Manager som ska leda och utveckla vårt backoffice-team.
I denna ledarroll kommer du att ha huvudansvaret för att driva, utveckla och styra våra ekonomiska verktyg och processer, samt säkerställa att vi levererar ett professionellt administrativt stöd både internt och externt.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Driva, utveckla och styra våra säljadministrativa verktyg och processer.
Leverera genom teamet på prissättning, kunddata, kreditspärr, kundavtal och fakturahantering.
Ge professionellt stöd till kunder, både internt och externt.
Driva och utveckla Backoffice-teamet
Effektivisera arbetssätt och implementera nya "ways of working".
Driva projekt och initiativ för att förbättra verksamheten.
Använda uppföljningsverktyg för att säkerställa måluppfyllelse.
Varför ska du välja Carlsberg?
Carlsberg Sverige är, med mer än 50 starka varumärken, Sveriges ledande dryckesföretag. Några av våra välkända och populära varumärken är Falcon, Carlsberg, Pripps, Eriksberg, Ramlösa, Festis, Somersby och Pepsi. Som en del av Carlsberg Group med över 40 000 anställda världen över kan vi erbjuda dig en spännande roll i en både lokal och global kontext, med stora möjligheter till karriärutveckling. Vår framgång är resultatet av de unika människor som arbetar här med våra fantastiska och varierande varumärken. Vi arbetar aktivt för att göra vår arbetsplats mångsidig, rättvis och inkluderande. Tillsammans brygger vi för en bättre dag och morgondag!
Lyssna gärna mer på vår podcast där Jenny, Minna och Pernilla berättar om hur det är att arbeta på Carlsberg:
https://open.spotify.com/embed/episode/4i0VlplcOiMimQvH5i966e?utm_source=generator&theme=0 Vem är du?
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av ledarskap och en utbildning eller längre erfarenhet inom försäljning och administration, gärna med inriktning på bokföring och redovisning. Du är analytisk och problemlösningsorienterad samt har en stark förmåga att motivera och leda team mot uppsatta mål. Erfarenhet av att utveckla och effektivisera affärsprocesser är meriterande, liksom vana vid förändringsarbete. Vi ser att du behärskar svenska och engelska flytande, både muntligt och skriftligt. Erfarenhet inom ekonomiadministration, såsom bokföring, redovisning och fakturering, är ett plus. Det är även meriterande om du har erfarenhet av affärssystem, särskilt SAP.
Egenskaper vi värdesätter hos dig är en stark analytisk förmåga och en vana vid att arbeta datadrivet. Du är kreativ och innovativ med en god organisatorisk förmåga och kan prioritera effektivt. Vidare är du självsäker i presentationer och tal, och du har erfarenhet av projektledning och en stark koordinationsförmåga. Du är resultat- och leveransinriktad och har en utpräglad kommunikationsförmåga som gör att du kan skapa engagemang och driv i dina projekt och i ditt team.
Låter detta intressant?
Ansök nu! För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Emma King via mail
emma.king@carlsberg.se. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 4 december 2024
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Carlsberg Sverige AB (org.nr 556006-9980)
Årstadvägen (
visa karta)
311 22 FALKENBERG
Arbetsplats Carlsberg Sverige - Falkenberg
Jobbnummer 9010643