Avtalssamordnare till Södertälje kommun
Södertälje kommun / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje,
Botkyrka,
Sundbyberg,
Stockholm,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige En dag på jobbet
Vi söker dig, då en av våra avtalssamordnare ska gå på föräldraledighet
Arbetet innebär att samordna och koordinera insatser i individärenden som tex. verkställa LSS och SoL beslut samt upprätta avtal. I arbetsuppgifter ingår också att skapa ett underlag för fakturering, bevaka Lifecare, förhandla ersättningar, utföra tandvårdsintyg.
Arbetet bedrivs i nära samarbete med omsorgsnivå handläggare och LSS-handläggare. Du är en del av ett team som bland annat har i uppdrag att vara en stödfunktion till utredningsarbetet som bedrivs av LSS-handläggare. I ditt team ingår också två omsorgsnivå handläggare, två boendesamordnare, en administratör i Lifecare och en kollega som är avtalssamordnare.
Vem är du?
Du är tydlig, kommunikativ, strukturerad. Arbetet är självständigt, men med tonvikt på samarbetsförmåga och goda kunskaper inom arbetsområdet. Du har en viktig funktion i att hålla god kommunikation med både brukare, gode män samt utförare för brukares räkning.
Publiceringsdatum2023-02-14Kvalifikationer• Du har socionom eller juristexamen.
• Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning, datorvana särskilt kunskaper i Excel.
• Du har erfarenhet och god kunskap om olika funktionsnedsättningar och hur dessa påverkar vardagen för dessa personer.
• Körkort erfordras.
Meriterande:
• Kunskaper Combine, Lifecare samt Symfoni
Dina personliga egenskaper• Du är stresstålig, flexibel i tanke och handling, har god samarbetsförmåga samtidigt som du är självständig och initiativrik.
• Du är bra på struktur och planering, kan hålla flera bollar i luften samtidigt och kan hantera krav från omgivningen utan tappa fokus på uppdraget.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet
Vi erbjuder dig
Ett utvecklande och intressant uppdrag
• Goda möjligheter till kompetensutveckling
• Årsarbetstid som är en modell för flexibel arbetstid
• Friskvårdsbidrag
• Möjlighet att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar
Välkommen till oss!
Myndigheten för äldre och personer med funktionsnedsättning har sina lokaler i Södertälje centrum, Storgatan 42. Arbetet vi gör tillsammans har sin utgångspunkt i ett professionellt och respektfullt bemötande. Bilden av vår arbetsplats skapas i varje möte, som medarbetare hos oss är du vårt ansikte utåt.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "149619".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)
Kontakt Karin Celik
karin.celik@sodertalje.se 08-523 046 01 Jobbnummer 7445450
Observera att sista ansökningsdag har passerat.