Avtalshandläggare förvaltning till Svenska Kraftnät- konsultuppdrag
Devotum AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2022-09-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avtalshandläggare förvaltning till Svenska Kraftnät- konsultuppdrag" (publicerad 2023-02-17) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Devotum AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Södertälje,
Norrtälje,
Uppsala eller i
hela Sverige Devotum tillhandahåller företag och organisationer i fastighetsbranschen med professionell kompetens. Vi bidrar med såväl personaluthyrning och rekrytering som konsultförmedling. Med vår erfarenhet av branschen är vi en trygg samarbetspartner i vilken form man än samarbetar med oss.
Devotum finns representerade i tre regioner - Region Mitt i Stockholm, Region Väst i Göteborg, Region Syd i Malmö
Vi söker nu en avtalshandläggare till Svenska Kraftnät för ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid och förväntas starta den 24 okt. 2022 t o m den 30 nov 2023 med möjlighet till förlängning.
Bakgrund
Svenska Kraftnät behöver utökade resurser för avtalsförvaltning, dels avseende förvaltningen av nu aktuellt inflöde av stationsavtal och dels hanteringen av den ökande tillströmningen av nya avtalstyper. Förvaltningen av stationsavtal och elavtal ligger idag på avdelning Anläggningar. Avdelningen ansvarar för såväl den operativa som den strategiska förvaltningen av Svenska kraftnäts anläggningar (det vill säga stationer, luftledningar, ledningsgator, kablar och opto med tillhörande dokumentation och tekniska data).
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget innebär att bistå avtalsförvaltare med administrationen kring upprättandet av nya avtal, ändring av befintliga avtal samt granskning av nuvarande avtal. Det innebär även handläggning av elavtal. Uppdraget går också ut på att gemensamt med avtalsförvaltare ansvara för säkerställandet av ekonomisk, juridisk och teknisk riktighet av stationsavtalen.
Organisationen är i en expansiv fas, vilket i framtiden kan innebära förvaltning även av andra avtalstyper.
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät)
Publiceringsdatum2022-09-05Dina arbetsuppgifterRollen som avtalshandläggare innebär att:
• Administrera framtagandet av nya stationsavtal samt ändring av befintliga stationsavtal där Svenska Kraftnät är huvudansvarig samt där motpart är huvudansvarig.
• Bistå vid säkerställandet av avtalens ekonomiska, juridiska och tekniska riktighet där Svenska Kraftnät är huvudansvarig samt där motpart är huvudansvarig.
• Administrera och följa upp elavtal.
• Bedöma riktigheten/avvikelser i de kostnader relaterade till avtal som faktureras Svenska Kraftnät och som Svenska Kraftnät fakturerar motpart.
• Vid utgång av nuvarande elavtal - bistå vid framtagandet av nya elavtal enligt upphandlingsprocess.
• Bistå administrativt vid försäljning av anläggningar.
• Vara kontaktperson till motparter samt även interna kontakter kring administrativa avtalsfrågor.
• Rollen innebär många kontaktytor på affärsverket - exempelvis juridik, ekonomi, projekt, underhåll samt även externa kontakter.
• Rollen innebär även att stödja avtalsförvaltare med ekonomisk rapportering (prognos och budget) samt fakturering härrörande avtal.
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter.
Placering
Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg.
Omfattning
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.
Uppskattad omfattning ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Svenska kraftnät garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.
Konsulten upphandlas till angivet uppdrag, men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma. Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.
Arbetstimmar per vecka:40,00
Så ansöker duLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 0705-86 93 11
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagDevotum AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Devotum AB (org.nr 556685-9293),
http://www.devotum.se Arbetsplats Devotum
Kontakt Corazon Wiksell
corazon.wiksell@devotum.se 0046705931490 Jobbnummer 6950970
Observera att sista ansökningsdag har passerat.