Avtalscontroller med ansvar för e-handel och spendanalys
Gislaveds kommun / Controllerjobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Gislaved,
Gnosjö,
Tranemo,
Värnamo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gislaveds kommun i Gislaved,
Borås,
Jönköping eller i
hela Sverige Välkommen till oss i Gislaveds kommun. Här får du möjlighet att göra en insats för våra invånare på olika sätt. Vårt uppdrag handlar om att bygga vårt samhälle och vi välkomnar dig att forma det tillsammans med oss. Vi erbjuder: En modig arbetsgivare - goda utvecklingsmöjligheter - förutsättningar för att du ska må bra.
Publiceringsdatum2023-06-26BeskrivningSom medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats.
Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande.
Som avtalscontroller kommer du bland annat att arbeta med uppföljning av kommunens avtal och leverantörer, spendanalyser samt marknadsanalyser. Kommunen har påbörjat införandet av e-handel där du kommer att vara en nyckelperson för att fortsätta att arbeta, utveckla och driva e-handeln framåt. Du ansvarar för att utbilda och supporta kommunens medarbetare inom aktuellt område. Kommunen kommer även att påbörja införandet av ett spendanalysverktyg där du ansvarar för implementering och drift.
Tjänsten är ny, vilket innebär att du har möjlighet att påverka innehåll och uppgifter för funktionen, därför ser vi gärna att du har erfarenhet och intresse av liknande uppgifter.
Vem söker vi
För att trivas hos oss är du trygg i dig själv och i din yrkesroll. Tjänsten passar dig som är intresserad av att arbeta såväl strategiskt som operativt samt har ett stort intresse för hur digitala processer fungerar.
Du gillar att ta stort ansvar för det egna arbetet och vill vara med och utveckla kommunens inköpsprocesser. Du kan analysera ekonomiska samband, dra slutsatser och presentera dem på ett pedagogiskt och tydligt sätt. För att du ska lyckas i rollen behöver du vara driven, engagerad och ödmjuk. Du har även lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Då arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt behöver du ha fallenhet för att på ett professionellt sätt bygga relationer, samarbeta och kommunicera.
KvalifikationerDu har en för rollen relevant utbildning från universitet, högskola eller yrkeshögskola eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har mycket god kunskap inom MS Office - Excel, Powerpoint och Word. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår.
Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad.
Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!
I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/332".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Gislaveds kommun (org.nr 212000-0514)
Arbetsplats Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandlingsenheten
Kontakt Anders Olsson
0371-81113 Jobbnummer 8021047
Observera att sista ansökningsdag har passerat.