Avgiftshandläggare till Sundsvalls kommun

Sundsvalls kommun Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun Vård- och omsorgsförvaltningen i Sundsvall

Söker du ett varierande och utåtriktat arbete i en dynamisk organisation? Jobbet som avgiftshandläggare är perfekt för dig som vill arbeta med både siffror och människor. Ta möjligheten att jobba som avgiftshandläggare vid Sundsvalls kommun.

Som avgiftshandläggare arbetar du på avdelningen för ekonomi och analys. Avdelningen består av avdelningschef, avgiftshandläggare samt ekonomer, utredare och handläggare. Avdelningen är ett verksamhetsnära stöd till vård- och omsorgsförvaltningen och individ- och arbetsmarknadsförvaltningen. I rollen som avgiftshandläggare stödjer du vård- och omsorgsförvaltningen. Förvaltningen består av följande verksamheter: äldreomsorg, omsorg om funktionshindrade samt hälso- och sjukvård.

Uppdraget

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifterna är varierande och innebär att arbeta inom ekonomi med handläggning och administration samt ett utåtriktat arbete där du ger god service och har daglig kontakt med människor. Uppgiften är myndighetsutövning som innebär att fatta beslut, utreda och beräkna samt debitera olika avgifter inom vård- och omsorgsförvaltningen.

Du arbetar bland annat med:

• beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen

• att informera om och tillhandahålla informationsmaterial om avgifter

• framtagande av tillämpningsanvisningar, rutiner och riktlinjer för avgiftshandläggningen som följer lagar, praxis och förvaltningens egna styrdokument

• fondansökningar.

Du medverkar i årlig översyn av förvaltningens taxor samt vid framtagande av beslutsunderlag inför nya avgifter. Du kommer dagligen ha kontakt med brukare, anhöriga, vårdpersonal eller andra personer via möten, mejl eller telefon för att informera och besvara frågor.

Din profil

Du har en akademisk examen inom område som arbetsgivaren bedömer relevant.

Du har några års aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi, handläggning eller administration. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet, erfarenhet av myndighetsutövning eller erfarenhet av att arbeta i Treserva.

Dina kunskaper i Office-paketet är goda och du har viljan att vidareutvecklas inom området. Din datakunskap är god och du har förmåga att kunna inhämta nödvändiga kunskaper för att använda dig av olika verksamhetssystem.

Arbetet kräver mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket och

grundläggande förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i engelska språket.

Som person är du strukturerad och självgående. Du driver dina ärenden framåt samtidigt som du bibehåller en kvalitetsmedvetenhet. Du har en god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och ger ett gott bemötande till alla människor. I samtal med till exempel brukare eller anhöriga är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Du har en kommunikativ förmåga och kan tala inför både små och stora grupper.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Fackliga företrädare

Robin Fångsjö, Vision, tfn 060-19 19 88.

Vill du veta mer?

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Ståby, avdelningschef, tfn 060-19 25 08 eller Olivia Bergdahl, HR-konsult, tfn 060-19 17 69.

Publiceringsdatum
2020-04-29

Övrig information
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Sista ansökningsdag är 2020-05-14.

Varmt välkommen med din ansökan!

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.html

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid. .

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sundsvalls kommun Vård- och omsorgsförvaltningen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundsvalls kommun (org.nr 212000-2411), https://sundsvall.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/

Arbetsplats
Sundsvalls kommun Vård- och omsorgsförvaltningen

Jobbnummer
5208098

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundsvalls kommun Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundsvalls kommun Vård- och omsorgsförvaltningen: