Avgiftshandläggare till biståndsenheten
Österåkers Kommun / Ekonomiassistentjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Österåker,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Täby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker,
Täby,
Stockholm,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Skärgårdskommunen Österåker växer. Idag har Österåker drygt 40 000 invånare, ung befolkning och starkt nyföretagande. Skärgården och den fantastiska roslagsnaturen ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Även om storstaden ligger nära - 30 minuter med tåg eller bil till Stockholm - finns det mesta inom kommunen. För mer information
www.osteraker.se.Vi söker en ny avgiftshandläggare till Socialförvaltningens verksamhet på biståndsenheten. Du blir vår expert på avgifter inom social omsorg. Du kommer att vara den som hjälper våra kunder då de har frågor om avgifter, beräkningar och fakturor. Kunder som som efter kontakten med dig och dina kollegor ska känna sig väl informerade och väl bemötta. Om detta känns som ditt kompetensområde och en rimlig utmaning så kan det här vara jobbet för dig.
Publiceringsdatum2013-06-17Dina arbetsuppgifterSom avgiftshandläggare kommer du att bli biståndsenhetens expert på alla frågor som handlar om avgifter inom social omsorg. Inom enheten arbetar idag tjugosex personer. De flesta är biståndshandläggare och LSS-handläggare med uppdraget att informera, ta emot ansökningar, utreda och ta beslut om stöd enligt Socialtjänstlagen (SoL) eller Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). För dessa insatser tar kommunen ut en avgift som beräknas av en avgiftshandläggare.
Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med ytterligare en avgiftshandläggare/arkivansvarig, en ersättningshandläggare och två systemansvariga
Arbetsplatsen finns i Alceahuset, Hackstavägen 22 i Åkersberga. Vi arbetar i kontorslandskap.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad ekonomiassistent eller motsvarande. Du är van att arbeta med kundkontakter. Du tycker om och har lätt att hantera siffror och människor och ekonomisystem. Du har ett trevligt bemötande och har goda pedagogiska färdigheter så att kunden får hjälp att förstå i de fall det finns frågor om avgiftsberäkningar och fakturor. Vi tror att det kan underlätta arbetet om du har god kännedom om vård- och omsorgsverksamhet.
Anställningens omfattning är heltid
Arbetstid måndag - fredag
Flextid
Friskvårdstid och friskvårdsbidrag
Möjlighet finns att omvandla semesterersättning till ledighet
Anställningsform: Tillsvidare anställning - Provanställning kan bli aktuellt
Tillträde enligt överenskommelse - helst tidigt under hösten
Sista ansökningsdag 2013-07-23
Intervjuer kommer att påbörjas i slutet av juli
Vi har begränsade möjligheter att besvara frågor under ansökningstiden
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Ej specificerat
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSigbritt Sundling, Enhetschef 08-540 814 62
sigbritt.sundling@osteraker.seFöretagÖsteråkers kommun
AdressÖsteråkers kommun
Hackstavägen 22
18486 Åkersberga
Jobbnummer 1584552
Observera att sista ansökningsdag har passerat.