Avgiftshandläggare till Biståndsavdelningen

Värmdö Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö, Stockholm, Töreboda eller i hela Sverige

Inom biståndsenheten SoL över 18 år utreds och handläggs ansökningar enligt Socialtjänstlagen. Enheten ansvarar för mottagande, utredning och handläggning samt beslut avseende vård- och omsorgsinsatser vuxna och äldre. Här kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan.

I rollen som avgiftshandläggare har du ett mångsidigt uppdrag och du arbetar i en spännande miljö i nära samarbete med enhetschefer och avdelningschef för Biståndsavdelningen inom både LSS och SoL.

Avgiftshandläggning, ekonomi, administration är dina huvudsakliga ansvarsområden inom vilka du samverkar och stödjer biståndsenheten SoL över 18 år.

Som avgiftshandläggare kommer du i huvudsak att arbeta i vårt datasystem Combine med att avgiftsberäkna de som har beviljade insatser enligt Socialtjänstlagen. Du kommer också att arbeta med att skapa fakturor, att granska och behandla fakturor i ekonomisystemet, ta fram underlag från olika dokumentationssystem, bevaka inbetalningar mm.

I rollen ingår att vara ett administrativt stöd för enhetschef. Andra uppgifter i tjänsten gäller sammanställningar av rapporter och statistik. Det ingår även att samarbeta och i viss mån vid frånvaro ersätta andra administrativa funktioner på avdelningen.

Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning inom området eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi vill även att du har tidigare erfarenhet av arbete som avgiftshandläggare eller som biståndshandläggare. Du har mycket god vana att arbeta i Excel. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i Combine och Raindance. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Meriterande är kunskap om Socialtjänstlagen och dess verksamhetsområden.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att fungera och trivas bra i rollen behöver du ha en utpräglad samarbetsförmåga och servicekänsla, vilket innebär att du är noggrann och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är därtill prestigelös, självgående och strukturerad i ditt arbetssätt, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du är också noggrann och ansvarsfull och har förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter parallellt. Du har god numerisk förmåga och tycker om att arbeta med siffror.

Vi tror på våra medarbetares förmågor och satsar på individuella handlingsplaner och kompetensutvecklingsinsatser för att stärka dig i din roll. Vår målsättning är att arbetet ska genomföras med hög kvalité och erbjuder därför våra medarbetare flexibla arbetstider för balans i livet samt extern handledning.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Kollektivt i rusningstrafik tar det ca 30 minuter med direktbuss från Slussen till kommunhusets välkomnande entré. Bussarna går var 10:e minut. Väljer du istället bilen tar samma sträcka 20 min. Fri personalparkering finns.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är ett föräldravikariat med tillträde enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2017-08-02

Så ansöker du
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb Välkommen med din ansökan senast den 20 augusti 2017

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Hillberg, enhetschef, 08-570 471 00. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Varaktighet, arbetstid
Vikariat Vikariat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: OVSB:2017:8
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Värmdö kommun

Adress
Värmdö kommun
Skogsbovägen 9-11
13481 Värmdö

Kontorsadress
Se hemsida.

Jobbnummer
3624345

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värmdö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värmdö Kommun: