Avgiftshandläggare
Solna Stad, Omvårdnadsförvaltningen / Kontorsjobb / Solna
2012-08-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avgiftshandläggare" (publicerad 2013-03-12) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna Stad, Omvårdnadsförvaltningen i Solna Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna har någonting att erbjuda alla, såväl boende som besökare och företagare.
Omvårdnadsförvaltningen i Solna ansvarar för äldreomsorg samt omsorg för funktionshindrade. Vi arbetar enligt beställare och utförarsystemet. Inom Solna har vi flera privata entreprenörer.
Handläggning av omsorgs samt boendeavgifter ingår som en funktion på avdelningen för myndighetsutövning i Solna Stad.
Publiceringsdatum2012-08-20ArbetsuppgifterSolna stad Omvårdnadsförvaltningen söker nu en avgiftshandläggare då vår nuvarande handläggare har antagit nya utmaningar.
Avgiftshandläggning innebär att du främst beräknar avgifter utifrån inkomstuppgifter från kund samt information från försäkringskassan eller annan myndighet. Handläggningen sker utifrån Socialtjänstlagens kap 8 utreda och beräkna avgifter samt ta erforderligt beslut om avgift gällande insatser inom äldre- och handikappomsorgen t.ex. särskilt boende, korttidsboende och hemtjänst. I tjänsten ingår beräkning av fiktivt BTP samt KBH. I arbetet ingår att varje månad förbereda kundens faktura utifrån de insatser kunden fått. Dessa uppgifter inrapporteras av våra utförare och ska sedan registreras i verksamhetssystemet. I arbetet ingår att dagligen svara på frågor från kunder och utförare om avgifter och fakturor.
Du kommer ha delegation i beslut vilket även innebär att du ska bemöta överklagande av avgiftsbeslut.
På avdelningen för myndighetsutövning arbetar idag två avgiftshandläggare
KvalifikationerDu ska ha god administrativ förmåga, vara noggrann och strukturerad, ha datorkunskap och vara kundorienterad. Ha god förmåga i tal men så väl som skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
Du ska ha minst gymnasieexamen med ekonomisk inriktning eller högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer vara relevant för arbetsuppgifterna.
Har du erfarenhet att arbeta med verksamhetssystemet Procapita och Raindance är det en stor fördel. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% dagtid Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-10-15
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-07
Ange följande referens när du ansöker: A287797
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktWon Lovén-Bergman, 08 7342632,
won.loven-bergman@solna.seFöretagSolna Stad, Omvårdnadsförvaltningen
AdressSolna Stad, Omvårdnadsförvaltningen
Stadshusgången 2
17186 Solna
Jobbnummer 1318464
Observera att sista ansökningsdag har passerat.