Avgiftsförvaltare, Malmö
SBC / Administratörsjobb / Malmö
2017-11-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avgiftsförvaltare, Malmö" (publicerad 2019-04-05) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SBC i Malmö,
Göteborg,
Västerås,
Järfälla,
Stockholm eller i
hela Sverige SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för bostadsrättsföreningar och bostadsrättshavare ". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har kontor på sex orter runt om i landet med totalt cirka 320 anställda. 2016 var koncernens intäkter 431 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity.
SBC ERBJUDER
Vi erbjuder dig ett intressant arbete i ett gott arbetsklimat och med engagerade medarbetare. SBC eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare som månar om att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och fritid.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att självständigt samt i grupp hantera avgifts- och hyresförvaltning åt bostadsrättsföreningar. Du för lägenhetsförteckningar, inkl. panter. Administrativ överlåtelsehantering, aviseringar fyra ggr per år, påminnelser och kravhantering. Möta nya föreningar, ofta tillsammans med kundansvarig och i samband med detta lämna information om SBC. I arbetet har man både interna som externa kontakter. Frekventa kontakter med bostadsrättsföreningar som framför allt innebär att via telefon och e-post svara på frågor, ge rådgivning på ett korrekt och trevligt sätt.
Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående, initiativtagande, serviceinriktad, kvalitetsmedveten med personlig mognad, helhetssyn och god samarbetsförmåga. Förstår sin roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
Du har 3 årig gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning och har 1-2 år erfarenhet av arbete med liknade arbetsuppgifter. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat med administrativ- och professionell kundhantering. Vi har god erfarenhet av en bakgrund som mäklarassistent.
Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i större affärssystem gärna erfarenhet av Incit Xpand. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Har du erfarenhet av ekonomiarbete från fastighetsbranschen och hyresgäster är det meriterande, men inte avgörande.
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från den utbildning du sist avslutat.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare med inledande provanställning
Publiceringsdatum2017-11-21ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSBC
AdressSBC
Mastgränd 6
21177 Malmö
KontorsadressMastgränd 6
Jobbnummer 3813848
Observera att sista ansökningsdag har passerat.