Avdelningschef till Schenker Tullproffsen
Add logistics AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Add logistics AB i Göteborg,
Härryda,
Kungsbacka,
Stenungsund,
Borås eller i
hela Sverige Add logistics söker nu för DB Schenkers räkning en avdelningschef till Tullproffsen
Företaget
Tullproffsen är en specialistfunktion inom Schenker med spetskompetens inom tulltjänster och tullhantering. Tullproffsens kunder återfinns såväl internt som externt. Tullproffsen är organiserade inom Division Land med aktuell tjänst placerad i Göteborg.
DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50-tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor och uppmuntrar och stödjer såväl män som kvinnor i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Läs mer på
www.dbschenker.com/sePubliceringsdatum2013-11-16Dina arbetsuppgifterTjänsten som avdelningschef för Tullproffsen innebär att leda och fördela arbetet för enhetens 11 medarbetare vilka är placerade i Göteborg, Stockholm och Malmö.
Du har huvudansvaret för att utveckla goda relationer med tullmyndigheten och andra närliggande samhällsorgan.
Du skall bevaka förändringar samt förmedla nyheter inom tullområdet.
Du ansvarar för att lagar och avtal följs och att kvalitativa målsättningar uppfylls.
Du kommer att representera Schenker externt vid tulldagar och aktivt verka för utveckling av tullfrågor genom deltagande i STIF's tullkommitté.
Du kommer att vara rådgivande och ge säljstöd i samband med kundbesök och kundimplementering.
I befattningen ingår även arbetsmiljö, budget- och rapporteringsansvar för enheten.
ProfilVi söker dig som har bred erfarenhet från tullområdet med tillhörande regelverk och myndighetskrav.
Du skall ha dokumenterad ledarerfarenhet och se utmaningen i att leda en verksamhet som både är stödjande och styrande. Du måste ha en egen drivkraft och stark vilja att nå uppsatta mål/resultat.
Du måste vara strukturerad och kunna planera och prioritera såväl ditt eget arbete som enhetens samlade resurser.
Du är väl bevandrad och förtrogen med MS Office. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Information och ansökan
För ytterligare upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta Sofia Norman, Add Logistics, telefon 031-13 75 01. Skicka omgående din ansökan med personligt brev samt CV via Add logistics hemsida. Dock senast 6 December 2013. Intervjuer sker fortlöpande.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdd logistics AB
AdressAdd logistics AB
Stigbergsliden 5
41463 Göteborg
KontorsadressStigbergsliden 5
Göteborg
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-137501
E-postadress:
info@add-logistics.se Jobbnummer 1704761
Observera att sista ansökningsdag har passerat.