Attraktivt IT-företag söker 1st-line supporttekniker!
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-02-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Attraktivt IT-företag söker 1st-line supporttekniker!" (publicerad 2016-10-14) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Det här är tjänsten för dig som vill arbeta på ett intressant företag där du får arbeta med teknisk support / IT-support / support i en teknisk miljö i framkant. Vår kund tillhandahåller IT-tjänster med inriktning på drift, support, utveckling och förvaltning av IT-infrastruktur och affärskritiska applikationer. Vi erbjuder även strategisk rådgivning och förvaltningstjänster samt leverans av IT-produkter som hård- och mjukvara.
Beskrivning av tjänsten
Du kommer att arbeta i en servicedesk och ge teknisk support via telefon, mail och fjärrstyrning. Du kan även tilldelas andra på IT-avdelningen förekommande arbetsuppgifter som lämpar sig för supporttekniker med adekvat handledning. Eftersom det är ett litet team som löser de flesta av alla ärenden får du här möjlighet att djupdyka tekniskt bland varierande ärenden.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
Att i servicedesk ta emot felärenden och beställningar (exempelvis användaradministration) och att registrera och hantera dessa ärenden. deltagande i servicefönster, framställande av lathundar etc.
Den tekniska miljön är Win 7/8 Mac OsX 10.7, Windows 2008, Office 2010, Active Directory och ett antal verksamhetsspecifika system.
• Systemövervakning och hantering av felärenden
• Installation av teknisk utrustning såsom ny server och skrivare
• Inköp av t ex skrivare och annan teknik
Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har jobbat som supporttekniker, gärna i helpdesk eller servicedesk. Du har kunskap inom följande områden:
• Microsoft Office
• Klient-OS Windows samt Mac
• Nätverk och utskriftshantering
• Active Directory
Det är meriterande om du har kunskap inom ITIL eller har certifiering inom Windows 7 eller Windows Server 2008.
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är ödmjuk, serviceinriktad och socialt kompetent. Du är van vid att arbeta i mindre team och har god samarbetsförmåga. Du är duktig på att dokumentera dina ärenden samt kan bedöma och eskalera ärenden efter behov. Det är en förutsättning att du trivs med att hjälp människor och kan bemöta användarna på ett ödmjukt och professionellt sätt.
För rätt person finns mycket goda möjligheter att utvecklas såväl tekniskt som personligt.
Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Johanna Hellman. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Om TNG IT Digital
TNG IT Digital är specialister på bemanning och rekrytering inom digital utveckling och support & drift. Bland våra samarbetspartners återfinns flera av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vi är en del av TNG, den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att ständigt utmana och se bortom det uppenbara hittar vi den vassaste arbetskraften och bidrar till en hållbar arbetsmarknad.
För oss på TNG IT Digital är det oerhört viktigt att du som konsult trivs och känner dig trygg i din anställning. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Det innebär att du som konsult omfattas av kollektivavtalets villkor för exempelvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Du omfattas också av våra övriga förmåner såsom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Som konsult på TNG IT Digital kommer du även ha en dedikerad och engagerad konsultchef vid din sida som har en kontinuerlig kontakt med dig, arbetar för att du ska få en önskad utveckling i din yrkesroll samt säkerställer att du trivs på din arbetsplats.
Sökord: Active Directory, Exchange, Felavhjälpning, Helpdesk, It-support, Kundtjänst, Linux, First-line, Tekniskt intresse, Windows XP, it-tekniker, it-technician, supporttekniker, support technician, 1st line, 1stline, firstline, first line, 2nd line, 2ndline, secondline, second line, help desk, helpdesktekniker, helpdesk tekniker, help desk tekniker, servicedesktekniker, servicedesk tekniker, service desk tekniker
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid
Publiceringsdatum2016-02-23ErsättningEnl. ö.k.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-24
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Hellman
johanna.hellman@tngit.seFöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm
KontorsadressVästra Järnvägsgatan 15
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2686575
Observera att sista ansökningsdag har passerat.