Återkravshandläggare till Kommunals A-kassa

Komet Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Kommunals a-kassa är en av Sveriges största a-kassor med över 530 000 medlemmar. Vårt huvudsakliga uppdrag är att betala ut arbetslöshetsersättning till våra medlemmar vid arbetslöshet.

Verksamhetsområdet är begränsat till i Sverige anställda hos kommuner, landsting, församlingar och hos andra arbetsgivare som i huvudsak bedriver skatte- och avgiftsfinansierad samhällsservice samt anställda inom naturbruksområdet.

Kommunals A-kassa söker en ansvarsfull och strukturerad återkravshandläggare. Du erbjuds en utvecklande, stimulerande och utåtriktad tjänst med många interna och externa kontakter i ett engagerat team med kompetenta kollegor. Huvudkontoret består av 35 medarbetare, där du kommer arbeta i återkravsteamet som består av 7 medarbetare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Utreda och fatta beslut i återkravsärenden.
• Utreda ärenden vid svikligt förfarande till a-kassans styrelse samt verkställa styrelsens beslut.
• Bereder omprövningsärenden för återkrav till kassaföreståndaren som fattar beslut.
• Kommunicera med medlemmar, samarbetspartners och andra via telefon, möte och mejl.
• Ge support till utredare på våra lokala kontor.
• Föreslår förbättringar och vidareutveckling av vår verksamhet.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som är utbildad a-kassehandläggare och/eller handläggare inom återkrav. Meriterande är att du har högskoleutbildning inom exempelvis förvaltning, juridik eller ekonomi. Du trivs med att ge service, att arbeta i stundtals högt tempo och har lätt för att uttrycka dig enkelt och korrekt i tal och skrift samt har goda kunskaper i Word och Excel.

Som person är du empatisk och visar ödmjukhet för medlemmarnas situation. Vidare är du analytisk, har god förmåga att arbeta självständigt och att prioritera i eget arbete. Du är bra på att samarbeta och beredd att söka lösningar i teamet för att uppnå resultat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet,

Vi erbjuder:
Anställningen inleds med en teoretisk utbildning där du får lära dig våra rutiner. Vi har våra kontor i fräscha lokaler i centrala Stockholm med god arbetsmiljö och bra villkor. Vi erbjuder bland annat rikskuponger och friskvårdsbidrag.

Publiceringsdatum
2013-04-03

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald i all vår rekrytering. Provanställning i 6 månader.

I denna rekrytering samarbetar vi med Komet AB. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Anna Olsson på 020- 25 26 00 alternativt på anna.olsson@komet.se . Ansöker gör du via ansökningsformuläret. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-post. Vi arbetar löpande med urvalet med sista ansökningsdag den 17 april. Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att Komet förmedlar kontakten mellan dig och kund, men att du sedan blir anställd av företaget.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Olsson, Rekryteringskonsult 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm

Jobbnummer
1510457

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: