Assistent till Valmyndigheten, Stockholm
Skatteverket / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Valmyndigheten är central förvaltningsmyndighet för val och ansvarar för att planera och samordna genomförandet av allmänna val och folkomröstningar. Myndigheten har också uppgifter inom ramen för Europeiska unionens medborgarinitiativ.
Valmyndigheten leds av en nämnd som består av en ordförande och fyra ledamöter. Nämnden är opolitiskt sammansatt.
Skatteverket är värdmyndighet för Valmyndigheten och alla som arbetar för Valmyndigheten är anställda av Skatteverket med placering i Valmyndighetens kansli
www.val.se. Kansliet består av 18 medarbetare och har sina lokaler på Fleminggatan i centrala Stockholm.
Vi söker dig som vill arbeta i en myndighet som har en viktig och central roll i den demokratiska processen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som assistent är biträda kansliet med administrativt stöd, ansvara för Valmyndighetens ingående och utgående post, diarieföring och arkivering.
Det ingår även:
•
Daglig rengöring av kaffeapparat, blomvattning, ta emot besökare, allmän service på kontoret.
•
Viss hantering av ekonomi/fakturor.
•
Sköta kontorsmaterial och inköp av kaffebröd.
•
Biträda kanslichefen med diverse kontorsgöromål.
•
Skriva minnesanteckningar vid olika möten.
•
Uppdatera processdokumentation.
•
Biträda valhandläggarna med visst IT-stöd.
•
Vid behov packa olika typer av valmaterial och hantera beställningar av valmaterial.
Arbetsuppgifterna spänner över ett brett fält och utöver ovan kan andra former av administrativt stöd aktualiseras. Som administratör arbetar du i flera olika IT-system. Arbetet är självständigt, men kräver nära samarbete med all personal på Valmyndigheten och myndighetens chefer i synnerhet.
Vi söker dig som har
• Minst ett års aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Har goda kunskaper i Officepaketet, word, excel, powerpoint.
• Erfarenhet av arbete som kräver stor servicekänsla.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som har
• har ett gott bemötande
• har mycket god servicekänsla och är flexibel
• kan arbeta självständigt men samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
• har vana och förmåga av att se vad som behövs göras
• är prestigelös och stabil.
Anställningen är en tillsvidareanställning och omfattar heltid. Tillträde maj eller enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan till oss!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-01-27ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Cederschiöld Nyqvist, kanslichef +46105757017
Anette Alsing, HR-konsult
anette.alsing@skatteverket.seCarl-Otto Björkling, facklig kontaktperson ST 010-575 70 04
Johan Almstrand, facklig kontaktperson Saco 010-573 62 70
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Fleminggatan 14
10225 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 14
Jobbnummer 3286793
Observera att sista ansökningsdag har passerat.