Assistent till socialförvaltningen

Ovanåkers Kommun / Administratörsjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun i Ovanåker

Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp.

Vi som arbetar inom socialförvaltningen tycker om att ge människor som är i behov av vår stöd och hjälp en trygg och fungerande vardag.




Publiceringsdatum
2022-04-01

Dina arbetsuppgifter
Som assistent hos oss på socialförvaltningen får du ett brett uppdrag där du arbetar med varierande uppgifter såsom handläggning av avgifter, registreringar av uppgifter och underlag för fakturahantering, ansvarar för inhämtande av uppgifter från statliga myndigheter, arkivhantering av persondokument, ansvarar för en del av processen med mat beställningar från kostenheten, reviderar dokument till förvaltningen mm, diarieföring av inkommande dokument.

Nuvarande arbetsuppgifter kan förändras med tiden utifrån vilka förändringar socialförvaltningen ställs inför.

Vi är en liten organisation med stora möjligheter och vi ser den lilla arbetsgruppen som någonting unikt, positivt och gynnsamt när det gäller resultat, arbetsmiljö, utveckling och trivsel. Som assistent inom socialförvaltningen tillhör du biståndsenheten där dina andra kollegor är biståndshandläggare inom SoL och LSS.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med administration och ser en fördel av att du har kunskap och erfarenhet av att arbeta i våra verksamhetssystem Procapita, Lifecare och Ciceron,
Å-data, samt att du har kunskap om hur man diarieför på ett korrekt sätt.

Vi söker dig som är positivt inställd till att utveckla såväl dig själv som den verksamhet du arbetar i och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där samarbetsförmåga, flexibilitet och god organisationsförmåga är viktiga egenskaper.

Anställningsvillkor
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan därför tillsättas före det som angetts som sista ansökningsdatum.

Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.

Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!

Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Varaktighet, arbetstid
40 timmar/vecka. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ovanåkers kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/37".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ovanåkers kommun (org.nr 212000-2304)

Kontakt
Åsa Olsson, verksamhetschef
0271-57000vx

Jobbnummer
6497550

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ovanåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ovanåkers Kommun: