Assistent till Myndigheten för arbetsmiljökunskap
Myndigheten för Arbetsmiljökunskap / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Myndigheten för Arbetsmiljökunskap i Gävle För att stärka det nationella och internationella arbetsmiljöarbetet med syfte att förebygga arbetsrelaterad ohälsa och att minska sjukfrånvaron har regeringen beslutat att inrätta Myndigheten för arbetsmiljökunskap. Den nya myndighetens uppdrag är att sammanställa och tillgängliggöra kunskap om arbetsmiljö för att stödja det praktiska arbetsmiljöarbetet på arbetsplatserna och bidra till ett hållbart arbetsliv. Uppdraget omfattar också att utvärdera genomförande och effekter av arbetsmiljöpolitiken, samt att arbeta med frågor kopplade till företagshälsovård.
Den nya myndigheten planerar att starta sin verksamhet den 1 juni 2018 med placering i Gävle.
Initialt kommer myndigheten att ha ca 20 medarbetare organiserade i enheterna Analys och projekt, Kommunikation samt Verksamhetsstöd. Generaldirektör utses av regeringen under våren 2018!
Ansvarsområden
Som assistent kommer du att bistå generaldirektören och övriga verksamheten med administrativt stöd, planering av möten och framtagande av underlag till dessa.
Du kommer att få en central roll när det gäller att arrangera t ex workshops och seminarier som myndigheten genomför i sin utåtriktade verksamhet.
Rollen innebär också att ibland bistå de experter som är knutna till de olika verksamheterna med administrativt stöd.
Publiceringsdatum2017-12-22Kvalifikationer Vi söker dig som har examen från relevant gymnasieprogram och med några års arbetslivserfarenhet med likande arbetsuppgifter som beskrivits ovan. Du har goda kunskaper i Officepaketet och uttrycker dig väl i både tal och skrift på både svenska och engelska. Meriterande fört tjänsten är om du har arbetat med att arrangera möten och seminarier och har erfarenhet från offentlig verksamhet.
Dina personliga egenskaper Du är en ansvarsfull person med mycket servicekänsla som har lätt för att utveckla ett gott samarbete med andra men som också har förmåga att arbeta självständigt, Du är också en engagerad och lösningsorienterad person som även i pressade situationer kan arbeta noggrant och strukturerat utan att tappa helhetsperspektivet.
Vi värdesätter en bred bakgrund erfarenhetsmässigt för att vidga myndighetens perspektiv och öka gruppens gemensamma kompetens. Här avses såväl personliga erfarenheter och kunskaper som arbetslivserfarenhet. Myndigheten tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan och kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar Myndigheten för arbetsmiljökunskap med Experis.
Om du har frågor kring rekryteringen, vänligen kontakta rekryteringskonsult Pär Gårdbro på telefonnummer 070-268 80 76
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kontakten med dig som söker ber vi att du skickar din ansökan via länken i denna annons senast 24 januari 2018.
Vi tar inte emot ansökningar som kommer via e-post.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-24
Ange följande referens när du ansöker: 36121
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPär Gårdbro
par.gardbro@se.experis.com 023-70 55 45
FöretagMyndigheten för arbetsmiljökunskap
AdressMyndigheten för arbetsmiljökunskap
80320
80320 2180
KontorsadressNorra Kungsgatan 3
Jobbnummer 3873100
Observera att sista ansökningsdag har passerat.