Assistent sociala medier till Löwengrip Invest

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du ett stort intresse för och är kunnig inom sociala medier? Har du ett eget driv och förmågan att hitta nya, kreativa lösningar? Vill du befinna dig där det händer, men föredrar att hålla dig utanför rampljuset? Då är detta en spännande möjlighet för dig!

Löwengrip Invest söker nu en assistent sociala medier

Hur ser din arbetsdag ut?

Som assistent inom sociala medier på Löwengrip Invest ansvarar du för uppdatering i företagets sociala nätverk, bloggar och forum, samt att föra dialoger och svara på frågor i forumen när situationen kräver det. Du håller dig väl insatt i trender och utveckling inom området och du arbetar kontinuerligt med att utforska nya vägar för att utveckla företagets aktivitet i sociala medier. I rollen ingår att mäta och följa upp alla aktiviteter som sker inom området, samt att rapportera resultatet vidare inom organisationen. Du är vår expert och fungerar som bollplank och stöd vad gäller området sociala medier. Till viss del innebär arbetet även redigering av bilder, samt att ta fram inspirerande och innovativt content till företagets kanaler.

Vem trivs här?

Du har en relevant utbildning med sociala medier i fokus, exempelvis från Berghs eller Hyper Island. Vi tror att du har någon tidigare erfarenhet av administrativt arbete, troligtvis är du i början av din karriär. Du andas sociala medier och har god kännedom om facebook, instagram och twitter samt dess funktioner. Vidare hanterar du program som Photoshop, Illustrator, Wordpress och Indesign. 

Som person är du kreativ och lösningsorienterad, du tar egna initiativ och kommer med förslag kring hur företaget kan utvecklas inom ditt område. Du är skicklig på att formulera dig väl i skrift, du är serviceminded och ser det som självklart med ett professionellt bemötande i alla lägen. Din goda förmåga att skapa och upprätthålla struktur, kommer vara till stor hjälp för dig i denna tjänst. Vidare har du ett eget driv, är ambitiös och du trivs med att ta ett stort eget ansvar för dina uppgifter. Du kan hantera förändring och har inga problem att ställa om ditt fokus.

Vi tror att du bor i Stockholm med omnejd.

Vad erbjuds du?

Tjänsten är på deltid 10-12 timmar/vecka, där du kommer att behöva fördela din arbetsinsats på tre tillfällen under dagen. Detta är en möjlighet för dig som tycker om att arbeta självständigt och trivs i en flexibel och händelserik miljö. Du har möjlighet att arbeta hemifrån med kontinuerliga avstämningar, vilket gör att du med fördel kan kombinera denna tjänst med studier eller föräldraledighet.

Är du intresserad?

Tycker du att detta låter intressant? Då ansöker du genom att fylla i formuläret nedan, samt bifoga ditt CV och ett personligt brev där du motiverar varför just du passar för tjänsten. Sista ansökningsdag 23:e februari. I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco och frågor besvaras av rekryteringskonsult Tove Östberg. Urvalet kommer att bestå av flera steg där personlighetstest, videointervju, samt arbetsprov kommer att tillämpas. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg!

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-02-09

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-23
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tove Östberg 08-598 980 25

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 60

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2661420

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: