Assistent

Eskilstuna kommun / Redovisningsekonomjobb / Eskilstuna
2007-09-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent" (publicerad 2007-09-24) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun i Eskilstuna

Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen utvecklar verksamheten efter de riktlinjer som arbetsmarknads- och familjenämnden beslutat om, som gäller arbetsmarknadsfrågor, kommunmedlemmarnas sociala trygghet, försörjningsstöd integrations- och mångfaldsfrågor samt kommunal vuxenutbildning.

ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER
Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen, Information och Utredning söker en
Assistent, visstidsanställning.

Verksamhetsområdet Information och utredning omfattar sociala frågor, flyktingmottagning, arbetsmarknad och försörjningsstöd. På kontoret på Nygatan 26 finns flera utredningsenheter vars huvuduppgift är myndighetsutövning, att beskriva, analysera och bedöma behov, motivera till fortsatt stöd, upprätta handlingsplaner, ta beslut med arbetslinjen i fokus och följa upp dessa utifrån ett tvärprofessionellt perspektiv. Utifrån ett ökat flyktingmottagande ser vi behov av att stärka vårt kansli med en assistent.

I arbetet ingår bland annat
 telefonservice; Kontakt med brukare och samarbetspartners.
 att hantera inkommen post, diarieföra/postlista
 att arbeta i socialregistret och aktuella databaser, det vill säga i sträng sekretess.
 akthantering; registrera och arkivera inkomna handlingar.
 att sköta lokal- och resebeställningar
 administrativt stöd till personalen.
 att i team tillsammans med övriga assistenter ansvara för en fungerande administration på enheterna
I arbetet ingår också samarbete med annan administrativ personal inom verksamhetsområdet.

Vi arbetar aktivt vid rekryteringar för att våra arbetsplatser ska ha mångfald när det gäller kön, kulturell bakgrund och ålder.

Publiceringsdatum
2007-09-28

Kvalifikationer
Gymnasiekompetens med administrativ inriktning. Arabisktalande. Önskvärt är erfarenhet av administrativt arbete, datorvana, arbetat med sekretess och ekonomiskt bistånd. För att klara arbetet på bästa sätt är det önskvärt att du trivs att arbeta som spindeln i nätet, har ordningssinne och har en utpräglad service- och teamkänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningstyp/arbetstider
Allmän visstidsanställning (Snarast, efter överenskommelse - 2008-09-30)

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Heltid

Kontakt
Marianne Wikander, Enhetschef , 016-710 84 07
Josef Zsido, Enhetschef , 016-710 71 40
Lena Lundqvist, SKTF , 016-710 71 27

Så ansöker du
Ansök via vår Webb-plats:
http://www.offentligajobb.se/cv/cv/default.aspx?oj=true&EmployerAddID=99321

Information:
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Om du trots allt lämnar ansökan på annat sätt är det mycket viktigt att du anger tjänstens referensnummer och på vilken arbetsplats tjänsten finns.
Sista ansökningsdag 2007-10-14
Ange följande referens när du ansöker: 31-42/07
Vi tar inte emot ansökningar via epost

Företag
Eskilstuna kommun
Värjan, Alva Myrdals gata 5
63186 Eskilstuna
Mer information på eskilstuna.se

Jobbnummer
12456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun: