Assistansrådgivare/kundansvarig

Särnmark Assistans AB / Administratörsjobb / Solna
2014-06-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistansrådgivare/kundansvarig" (publicerad 2017-10-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Särnmark Assistans AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Särnmark är ett av Sveriges äldsta och ledande företag inom personlig assistans och grundades av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm i början av 1990-talet. Med över 20 års erfarenhet av att arbeta med barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar vet vi vad som krävs för att ge våra kunder den trygghet och det stöd de har rätt till. Vi arbetar långsiktigt och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje enskild individs unika behov. Särnmark har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare finns i hela Sverige. Särnmarks dotterbolag Brukarassistans i Uppland (BAS) bedriver största delen av sin verksamhet i Uppsala.

Tjänsten
Tjänsten avser anställning som assistansrådgivare på Särnmarks avdelning Råd & Stöd på kontoret i Solna. På avdelningen Råd & Stöd sitter våra assistansrådgivare som arbetar närmast våra kunder och deras assistentgrupper, genom att tillsammans med kunderna organisera den personliga assistansen. Varje assistansrådgivare ansvarar själv, med stöd av sitt team med teamledare samt avdelningschef, för ett visst antal egna kunder. Du rapporterar till chefen för Råd & Stöd.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Att tillsammans med kunden se till att den personliga assistansen håller så god kvalitet som möjligt och att den utförs i enlighet med gällande assistanslagstiftning (LSS m.fl.), arbetsrättsliga regler, arbetsmiljölagstiftning och andra föreskrifter
• Att tillhandahålla administrativ support till våra kunder; exempelvis för uppföljning av assistansekonomi, myndighetskontakter, rekrytering av assistenter mm.
• Att ansvara för att ge råd och stöd till kundernas assistenter om anställningsavtal, kollektivavtal, lönesättning, arbetsmiljö mm.
• Att medverka och även ansvara för handledning, information och utbildningar till kunder och assistenter i allehanda frågor som rör personlig assistans
• Att ha en kurativ funktion för kunden beträffande dennes assistans och på ett coachande sätt stötta i arbetsledningen av assistenterna.

Vem är du?
För att trivas i rollen som assistansrådgivare tror vi att du är en person som engageras av ett socialt arbete där en hög nivå av kundservice är centralt. Vi tror att erfarenhet från tidigare sociala arbeten är viktigt och kan hjälpa dig i rådgivningen och de beslut som du kommer att hantera i ditt arbete.
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av personlig assistans eller tidigare arbete inom den sociala omsorgen på företag, myndighet eller inom kommun
• Det är meriterande om du har någon form av utbildning i något beteendevetenskapligt ämne, juridik, ekonomi eller liknande
• Du har ett coachande förhållningssätt och är en lösningsorienterad, prestigelös och trygg person
• Du har förmåga att hålla många bollar i luften, samt att arbeta med deadlines under eget ansvar
• Du har förmåga att arbeta tillsammans i team, men även självständigt
• Du behärskar det svenska språket väl, både i tal och skrift. Det är meriterande om du även talar andra språk
• Du är en god administratör och har god datorvana

Särnmark erbjuder ett spännande och utmanande arbete där du kommer att verka i en utvecklande miljö och bransch med drivna och engagerade kollegor i en omgivning som kännetecknas av ständig förändring, tillväxt och värdefullt arbete.

Publiceringsdatum
2014-06-19

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Provanställning 6 mån Kollektivavtal

Ersättning
Fast lön
Lön enligt överenskommelse
Friskvårdsbidrag

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-01
Skicka ansökan med cv + 2 referenser
Vi önskar tillsätta tjänsten snarast
Ange följande referens när du ansöker: Assistansrådgivare Särnmark
Ansökan kan skickas till e-postadress: karolina.carrick@sarnmark.se

Kontakt
Karolina Carrick, HR-ansvarig 08-505 920 16 (Telefon) karolina.carrick@sarnmark.se

Företag
Särnmark Assistans AB

Adress
Särnmark Assistans AB
Smidesvägen 7, 3 tr
17141 SOLNA

Kontorsadress
Smidesvägen 7, 3 tr
Solna

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-505 920 00
Faxnummer: 08-50592001

Jobbnummer
1916423

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Särnmark Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Särnmark Assistans AB: