Arkivhandläggare till Stadsarkivet
Linköpings kommun / Biblioteksassistentsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Norrköping,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Om Verksamhetsstöd och service
På förvaltningen Verksamhetsstöd och service finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. I vår mångfasetterade förvaltning ingår verksamheterna Ekonomiservice, HR-service, Kontakt Linköping, LK-data och Stadsarkivet. Att arbeta inom Verksamhetsstöd och service innebär att du är med och bidrar till utvecklingen av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. Hos oss finns goda möjligheter för dig att utveckla och förverkliga dina idéer. För att säkerställa en god och användbar service strävar vi ständigt efter att ligga i framkant - oavsett om det gäller att lösa våra kunders utmaningar, hitta nya effektiva metoder eller digitalisera processer.
Om arbetsplatsen
Stadsarkivet är arkivmyndighetens verkställighetsorgan och har som uppgift att utöva tillsyn i arkivfrågor i kommunen. Genom utbildning, rådgivning och inspektioner stödjer Stadsarkivet kommunens medarbetare i frågor som rör dokument- och arkivhantering.
Stadsarkivet arbetar även aktivt för att göra arkiven tillgängliga både för återanvändning i administrationen och som en tillgång för allmänhet och forskning. I detta arbete verkar Stadsarkivet för en ökad digitalisering bland annat genom ett pågående digitalt förteckningsarbete. Dessutom är Stadsarkivet en aktiv part i en stegvis övergång till digital arkivering.
Stadsarkivet har för närvarande sju medarbetare; arkivarier och arkivassistenter och leds av en chef. Kontors- och arkivlokaler finns placerade i huvudbiblioteket, centralt i Linköping.
Publiceringsdatum2019-04-29Dina arbetsuppgifterSom arkivhandläggare kommer du att arbeta med handläggning av ärenden som kommit in till Stadsarkivet. Det kan handla om betygsförfrågningar, personalfrågor m.m. Du förväntas också arbeta med att registrera ärenden i vårt ärendehanteringssystem W3D3.
Vidare kommer du att hjälpa till med telefon- och forskarservice, fakturering, inordning av arkiv och en hel del andra praktiska göromål som ingår i vårt dagliga arbete på Stadsarkivet liksom i den interna verksamhetsutvecklingen.
KvalifikationerVi söker dig som har en passande utbildning inom administration, ekonomi, arkivering. Det är betydelsefullt om du sedan tidigare har god erfarenhet av administrativt arbete och gärna har arbetat direkt med arkiveringsfrågor, helst inom kommunal förvaltning. Vi kommer också att lägga vikt vid eventuella erfarenheter av registreringsarbete.
Eftersom du kommer att jobba med att handlägga ärenden så värdesätter vi god förmåga att kunna planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt förmåga att självständigt driva arbetsuppgifter i mål och i tid. Du förväntas också vara en serviceinriktad person, som arbetar professionellt mot dem som efterfrågar våra tjänster och du visar intresse och vilja att hjälpa andra.
Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga och är beredd att tillsammans med andra på arbetsplatsen bidra till ett gott arbetsklimat och en kreativ utveckling. Du har god datorvana och kan på ett tydligt och välformulerat sätt uttrycka dig i tal och skrift. Du är lyhörd för motparten och anpassar dig efter situationen.
Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100 %
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 2878
Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.
För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Bergman, HR-konsult
caroline.bergman@linkoping.se 013-29 47 37
Dan Malmsten, Chef, Stadsarkivet 013-20 70 28
Britt-Marie Sandström, Facklig företrädare Vision
britt-marie.sandstrom@linkoping.se 013-20 71 40
Janin Tekkeden, Facklig företrädare, SACO 013-26 32 44
FöretagLinköpings kommun
AdressLinköpings kommun
Linköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen
58181 Linköping
KontorsadressStorgatan 43, 582 23, Linköping
Jobbnummer 4757943
Observera att sista ansökningsdag har passerat.