Arkivhandläggare
Södra Älvsborgs Sjukhus , Kansli- och fösörjningsstab / Biblioteksassistentsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södra Älvsborgs Sjukhus , Kansli- och fösörjningsstab i Borås Att hjälpa människor till en bättre hälsa är ett av de viktigaste uppdragen man kan ha. På Södra Älvsborgs Sjukhus (SÄS) är vi medarbetare inom 120 olika yrken som tillsammans bidrar till detta varje dag. Nu kan du bli en av oss.
SÄS är en av fyra sjukhusgrupper i Västra Götalandsregionen. Här finns en bred medicinsk verksamhet, omfattande forskning och utbildningsvård. De flesta arbetar i Borås, men en del av vården bedrivs i Skene. Sjukhuset har också öppenvårdsmottagningar i flera kommuner inom psykiatri och barn- och ungdomsmedicin.
Webbplats
www.vgregion.se/sasFacebook
www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr Arbetsplats och arbetsuppgifter
Vid sjukhusarkivet bedrivs skanning av främst journalhandlingar, 5 000 per dag, utlämning av journalkopior, hantering av bestånd av pappersarkiv och att vara sjukhusets expertfunktion i arkivfrågor.
Som arkivhandläggare förväntas du delta i skanning av handlingar och journalutlämning. Du ansvarar då bland annat för att dokumenten blir korrekt inskannade och med högsta tänkbara kvalitet. Vi har moderna högvolymsskannrar och sedvanligt IT-stöd till hjälp. Utöver inskanning förväntas du bland annat lära dig tolksystemet där dokumenten automatiskt tilldelas ett dokumentnamn. Utöver detta görs ett antal kvalitetskontroller. Du kommer att ingå i ett team om sex personer. Vid journalutlämningen lämnas papperskopior ut på begäran. Du ansvarar härvid för menprövning inför en utlämning av journalkopior.
Tjänsten är placerad vid sjukhusarkivet. I staben ingår kansli, registratur, informationssäkerhet/PUO, lokalförsörjning, säkerhet och service samt sjukhusarkiv.
Publiceringsdatum2018-10-12KvalifikationerVi ser att du har gymnasieexamen och gärna arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser att du har kunskap om offentlighet och sekretess genom utbildning eller arbetslivserfarenhet. All utbildning inom arkivområdet är meriterade.
Vi tror du har stor vana vid att arbeta med PC, gärna lite mer än bara som användare av system. Du är noggrann och tar stort ansvar för att kvaliteten blir hög. Likaså har du lätt för kontakter med kunder och andra medarbetare. Körkort för bil är önskvärt.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Låter detta intressant? Då är du välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-01
Ange följande referens när du ansöker: 2018/6242
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHenrik Hermansson, administrativ chef 033-6164951
FöretagSödra Älvsborgs Sjukhus , Kansli- och fösörjningsstab
AdressSödra Älvsborgs Sjukhus , Kansli- och fösörjningsstab
Brämhultsvägen 53
50182 Borås
KontorsadressBrämhultsvägen 53
Jobbnummer 4398072
Observera att sista ansökningsdag har passerat.