Arkivarie Stadsbyggnadsförvaltningen
Mölndals stad, Stadsbyggnadsförvaltningen / Arkivariejobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals stad, Stadsbyggnadsförvaltningen i Mölndal Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?
Stadsbyggnadsförvaltningen har drygt 50 anställda och ett brett verksamhetsområde. Förvaltningen hanterar översikts- och detaljplaner, mark- och exploateringsfrågor, bygglovsverksamhet, bostadsanpassning, fastighetsbildning samt kart- och mätverksamhet inklusive geografiska informationssystem. Förvaltningen är indelad i fem enheter; arkivarien ingår i den administrativa enheten som består av sex medarbetare.
Publiceringsdatum2016-04-26ArbetsuppgifterDu är stadsbyggnadsförvaltningens expert på arkiv, dokumenthantering och informationshantering. Du stöttar förvaltningen i frågor som gäller offentlighets- och sekretesslagstiftning. Arbetet har stor bredd och du kommer att arbeta både med utveckling samt med service till verksamheten och i viss mån till allmänhet.
I rollen ingår exempelvis att upprätta dokumenthanteringsplaner, ordna och förteckna arkiv, lämna ut handlingar, leverera elektroniskt såväl som fysiskt till stadsarkivet, förbättra rutiner och processer i förvaltningens dokumenthantering samt bereda ärenden som gäller arkivhantering, dokumenthantering och allmänna handlingar.
Hela staden är inne i en förändringsprocess för att arbeta mer digitalt med ärendehantering och arkivering. Förvaltningen förbereder för att ansluta sig till stadens e-arkiv. En viss del av detta arbete är genomfört, men det återstår fortfarande ett omfattande gallrings- och digitaliseringsarbete. Fastighetsbildningsdelen av förvaltningen har digital ärendehantering och vi strävar mot att det ska införas på stor bredd. Vi vill att du ska vara med och delta i det arbetet, utforma strategier för en hållbar och långsiktig informationsförvaltning och agera kravställare i informationsprojekt. I arbetet ingår också att slutföra digitaliseringen av bygglovarkivet.
KvalifikationerDu har en akademisk utbildning och arkivutbildning på högskolenivå. Du har flerårig erfarenhet av arkivarbete samt bred kunskap om de lagar och regler samt övriga förutsättningar som styr offentlig verksamhet.
Du kan självständigt driva förändringsarbete både av arkivarbetet och av dokument- och informationshanteringen i våra verksamhetsprocesser. Du har intresse för och erfarenhet av e-förvaltning.
Som person är du drivande/initiativtagande med god känsla för service och kvalitet. Du har goda kommunikativa och pedagogiska egenskaper samt förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande med erfarenhet från relevant politiskt styrd verksamhet, liksom från arbete med processbaserade dokumenthanteringsplaner.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-12
Ange följande referens när du ansöker: A567809
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStaffan Sjöberg, Administrativ chef 031-315 14 28
Facklig kontaktPer Persson, SACO
Michael Andersson, Vision
FöretagMölndals stad, Stadsbyggnadsförvaltningen
AdressMölndals stad, Stadsbyggnadsförvaltningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal
KontorsadressGöteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
Jobbnummer 2806772
Observera att sista ansökningsdag har passerat.