Arkivarie/registrator vikariat

Fastighetsmäklarinspektionen / Arkivariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fastighetsmäklarinspektionen i Stockholm, Karlstad eller i hela Sverige

Vi söker en arkivarie/registrator (vikariat)

Om verksamheten
Fastighetsmäklarinspektionen är en förvaltningsmyndighet för frågor om registrering och tillsyn som rör fastighetsmäklare. Närmare information om inspektionens uppgifter finns på webbplatsen www.fmi.se .

Publiceringsdatum
2016-05-03

Dina arbetsuppgifter
Fastighetsmäklarinspektionen söker en arkivarie som ansvarar för den dagliga arkivhanteringen och diarieföringen.
• Du kommer att sköta diarieföring och hantering av in- och utpost. Denna arbetsuppgift är uppdelad mellan arkivarie och myndighetens registrator och omfattar ca 60 % av arbetstiden.
• Du kommer att vara ensam handläggare av myndighetens arkivfrågor vilket bl.a. innebär löpande arkivering och återsökning i arkivet, upprätta arkivförteckning, verkställa gallring och vara kontaktperson gentemot Riksarkivet.
• Du kommer att, tillsammans med andra, handlägga ärenden som avser det personregister Fastighetsmäklarinspektionen är skyldig att föra över registrerade fastighetsmäklare - ärendena avser begäran om avregistrering, årsavgifter samt ärenden om mäklares försäkring.
• Fastighetsmäklarinspektionen arbetar för närvarande med upphandlingen av ett nytt verksamhetssystem och du kommer att stötta projektledaren i detta arbete.
• Du kan komma att ingå i olika projekt som myndigheten driver.

Uppdraget innefattar både elektronisk dokumenthantering i myndighetens diarieföringssystem och det fysiska arkivet. Du ska ge stöd och utbildning till medarbetare i förvaltningsfrågor som rör arkiv- och dokumenthantering, bereda och bevaka frågor som rör hantering av allmänna handlingar och bidra med specialistkunskap om de författningar som reglerar hanteringen av allmänna handlingar.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta både kontorsgemensamma uppgifter och egna uppdrag/ansvarsområden.

Vem är du?

Kvalifikationer
• Du har arkivvetenskaplig utbildning om minst 60 hp eller motsvarande. Vi ser gärna att du också har läst andra ämnen med relevans för tjänst inom offentlig förvaltning såsom statsvetenskap eller förvaltningsrätt.
• Du har mycket god kännedom om elektronisk ärendehantering och arkivverksamhet inom offentlig förvaltning samt är väl förtrogen med lagar och föreskrifter inom området.
• Du har mycket goda IT-kunskaper.
• Du har goda kunskaper om verksamhetsbaserad arkivredovisning.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Meriterande:
• Erfarenhet av att självständigt driva utvecklingsfrågor inom arkivområdet.
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från offentlig sektor/statlig myndighet.
• Erfarenhet av arbete med diarieföring.

Som person har du god analytisk förmåga och är noggrann. Du har en god förmåga att på ett vårdat, enkelt och begripligt sätt uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du har goda kunskaper i engelska. Vidare har du en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga, flexibilitet, tålamod och servicekänsla.

Du erbjuds
I denna rekryteringsprocess samarbetar Fastighetsmäklarinspektionen med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Frödén på telefonnummer 0766-33 14 44 alternativt caroline.froden@jurek.se . Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se .

Start:
Anställningens omfattning:
Anställningsform: Vikariat
Omfattning: Heltid
Tillträde: 1 juli 2016 - 10 juni 2017, tidigare tillträde kan bli aktuellt

Sista ansökningsdag
Du är varmt välkommen

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Fastighetsmäklarinspektionen

Adress
Fastighetsmäklarinspektionen
BOX 22034
10422 STOCKHOLM

Kontorsadress
Fleminggatan 20
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-58006900
Faxnummer: 08-58006901
E-postadress: registrator@fmi.se

Jobbnummer
2824380

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fastighetsmäklarinspektionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fastighetsmäklarinspektionen: