Arkivarie
Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen i Göteborg Färdtjänsten är en kommunal förvaltning som har till uppgift att pröva behovet av färdtjänst och på ett kostnadseffektivt sätt tillhandahålla trafik som möjliggör en god resa för personer med funktionsnedsättning. Målet är att de allra flesta ska kunna resa med den allmänna kollektivtrafiken som innebär en friare rörlighet.
I dagsläget har vi 20 000 resenärer och utför omkring 1,2 miljoner resor per år. Vi upphandlar persontrafik för hela Göteborgs Stad och trafikerar Flexlinjen i samarbete med Västtrafik. Vi utför också andra samhällsbetalda resor för Göteborg, Mölndal och Härryda. Vi är 110 medarbetare och får goda omdömen från våra resenärer. Färdtjänsten arbetar aktivt med friskvård på arbetsplatsen.
Publiceringsdatum2014-06-24ArbetsuppgifterSom Färdtjänstförvaltningens arkivarie kommer du att arbeta i en kansligrupp bestående av fyra personer, som gemensamt ansvarar för kansliet med stöd av en samordnare. Kansliet består, förutom av förvaltningsdiarie och dess ärendehantering, även av tillståndsdiarie, skanning, reception och växel.
Kansliet är organisatoriskt placerat under Tillståndsavdelningen som ansvarar för förvaltningens myndighetsutövning enligt lag (1997:736) om färdtjänst och lag (1997:735) om riksfärdtjänst.
Som arkivarie är du en central person inom förvaltningen och under avdelningschef ansvarar du för förvaltningens ärendehantering. Du ska samordna, organisera och bygga upp förvaltningens arkiv. Vidare ingår det att leda, stödja och utveckla förvaltningens arkivnätverk med arkivredogörarna tillsammans med arkivansvarige. Du förväntas aktivt bidra till kvalitetssäkring, metodutveckling och verksamhetsrapportering. Förvaltningen står inför att införa e-arkiv och där kommer du att ha en viktig roll. Som arkivarie kommer du ha ett nära samarbete med förvaltnings- och nämndsekreterare och vara ett stöd för förvaltningens handläggare samt ge service till allmänheten. Arkivarien är förvaltningens kontaktperson mot Regionarkivet.
KvalifikationerUtbildningskrav:
• Högskoleexamen med inriktning mot arkiv eller offentlig förvaltning
Dina personliga egenskaper• Mycket god förmåga att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer
• Mycket god förmåga att planera och skapa strukturer
• God förmåga att analysera och prioritera
• God initiativförmåga
• Noggrann
• Pedagogisk
• Utvecklingsinriktad
• Självständig
Erfarenhet och övrig kompetens
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i svenska språket
• Skicklighet i att använda och förstå IT-system och dess förutsättningar
• Erfarenhet av att utbilda andra
ÖVRIGT
Provanställning kan komma att tillämpas.
Vi eftersträvar en god balans i arbetsgruppen gällande kön och etnicitet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi undanber oss ansökningar via e-post, har du en funktionsnedsättning som av tekniska skäl kräver det så är det en annan sak.
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden från externa rekryteringsfirmor.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-09-01
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-13
Ange följande referens när du ansöker: A405579
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnita Almqvist, Avdelningschef 031-419614, 0703-019614
Facklig kontaktNatasa Ristovska, Visions representant 031-41 95 90
FöretagGöteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen
AdressGöteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG
Kontorsadress40482
Jobbnummer 1919733
Observera att sista ansökningsdag har passerat.