Arkivarie

Mölndals stad, Kanslienheten / Arkivariejobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Kanslienheten i Mölndal

Mölndals stad är under stark tillväxt med drygt 61 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 5000 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet.

Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se

Publiceringsdatum
2013-04-19

Arbetsuppgifter
Stadsledningsförvaltningens uppgift är att leda och samordna kommunens verksamhet inom områden som är övergripande och gemensamma. Tjänsten är placerad på kanslienheten som är en del av stadsledningsförvaltningen och har 11 medarbetare.
Vi söker en arkivarie som utvecklar och effektiviserar stadens dokumenthantering tillsammans med våra bolag och förvaltningar. Vi ser att arbetsuppgifterna kommer att förändras och utvecklas med din hjälp, eftersom Mölndal är på väg mot att införa e-arkiv. En viktig uppgift för dig blir att planera och förbereda för detta steg varför ett stort intresse för IT-frågor krävs.

Du kommer att arbeta kommunövergripande med tillsyn, rådgivning och utbildning. I din tjänst ingår uppgifter som att utveckla registraturen, kartlägga verksamhetssystem och anpassa dokumenthanteringsplaner inför övergången till digital långtidslagring.

Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med stadsarkivarie och registrator. I tjänsten ingår också uppgifter i vår löpande verksamhet samt visst arbete med postöppning, diarieföring och även som back-up funktion i stadens informationscentral.

Kvalifikationer
Akademisk examen med minst två terminer arkivvetenskap. Du ska ha bred kunskap om de lagar och regler samt övriga förutsättningar som styr offentlig verksamhet.

Vi ser att du har goda kunskaper inom registratur och ärendehantering. Du har också goda kunskaper inom IT-området. Det är meriterande om du har kunskaper inom processorienterad informationsredovisning och om du har utbildning i eller erfarenhet av digital långtidslagring.

Du är en god organisatör med kunskap om och intresse för förändringsarbete. Du utför ditt arbete med noggrannhet och har analytisk förmåga. Du har god samarbetsförmåga och har ett pedagogiskt förhållningssätt. Du är serviceinriktad och lyhörd för verksamheternas behov.
Du har förmåga att arbeta självständigt. Du bör också ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Önskvärda erfarenheter av
arbete i offentlig, gärna kommunal verksamhet
processorienterad informationsredovisning
arbete med dokument- och ärendehanteringssystem
arbete med digital långtidslagring

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2013-09-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-03
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
Ange följande referens när du ansöker: A326743
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carl Henrik Ronge, Stadsarkivarie 031-315 12 15
Stina Held, Kanslichef 031-3151277

Företag
Mölndals stad, Kanslienheten

Adress
Mölndals stad, Kanslienheten
Mölndal
43182 MÖLNDAL

Jobbnummer
1527749

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Kanslienheten: