Arkivadministratör till Rättsavdelningen Bergslagen-Karlstad
Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Biblioteksassistentsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Karlstad,
Örebro,
Skövde,
Linköping,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Den nya polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
Rättsavdelningen består av ca 700 medarbetare varav ca 45 inom Region Bergslagen. Regionen består av länen Värmland, Dalarna och Örebro med Örebro som huvudort. Inom hela regionen arbetar ca 1700 medarbetare.
Rättsavdelningen utövar Polismyndighetens rättsliga styrning och bistår med juridiskt stöd till hela Polismyndigheten. Vidare ansvarar avdelningen för hantering av allmänna handlingar samt för handläggning av förvaltningsärenden.
Informationsförvaltningen innebär ett ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, arkivfrågor och e-tjänster. Den faktiska hanteringen av handlingar genom diarieföring och i arkiv utförs främst inom rättsavdelningens regionala rättsenheter.
Vidare ansvarar enheten för registerutdrag, nationell skanning och expediering samt registervård av misstankeregistret och belastningsregistret.
Vi söker nu arkivadministratör med placering i Karlstad.
Publiceringsdatum2015-11-16ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter är huvudsakligen att arbeta med att ordna och förteckna de gamla arkiven och göra handlingarna klara för leverans till slutarkiv. Du ska kunna utföra visst fysiskt ansträngande arbete, som exempelvis att lyfta arkivkartonger.
KvalifikationerVi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Erfarenhet av att arbeta inom arkiv.
Meriterande:
Arkivvetenskap 30 hp/20 p eller motsvarande utbildning inom arkivvård, ordnande och förtecknande.
Erfarenhet av att ordna och förteckna arkiv med it-stöd.
Erfarenhet av att jobba som arkivassistent eller motsvarande inom offentlig sektor.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Flextid tillämpas. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2016-12-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-23
Ange följande referens när du ansöker: C3728/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLejla Jasarevic, T.f. Gruppchef 010-567 02 81
Facklig kontaktAnna Owens, SACO, tfn 076-767 44 70; Sofia Ask,
FöretagPolismyndigheten, Rättsavdelningen
AdressPolismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 2530953
Observera att sista ansökningsdag har passerat.