Arbetsmarknadskonsulent
Bodens kommun, Arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Boden
2017-07-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arbetsmarknadskonsulent" (publicerad 2020-06-02) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bodens kommun, Arbetsmarknadsförvaltningen i Boden,
Luleå eller i
hela Sverige Bodens kommun ligger i Norrbottens kustland, 3 mil från havet. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta för ett trivsamt arbets- och fritidsliv. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för arbetsmarknads- och sysselsättningsfrågor, vuxenutbildning samt integrationssamordning.
Prioriterade målgrupper för förvaltningens arbete är; ungdomar, nyanlända invandrare, funktionsnedsatta samt personer med annan problematik som innebär svårigheter att etablera sig på arbetsmarknaden.
Vi är cirka 110 medarbetare i förvaltningen som på olika sätt bidrar till att utveckla och stärka bodensarnas möjligheter till att leva och verka i kommunen. Arbetet sker i nära samverkan med övriga kommunala förvaltningar, det lokala näringslivet, Migrationsverket,
Arbetsförmedlingen och andra externa organisationer. Vi har ett öppet arbetsklimat där kreativitet och nya idéer uppmuntras. Hos oss har du möjlighet att utvecklas i arbetet
tillsammans med kollegor inom förvaltningen och kommunen.
Publiceringsdatum2017-07-03ArbetsuppgifterArbetsmarknadsförvaltningen söker en arbetsmarknadskonsulent. Som arbetsmarknadskonsulent ska du arbeta utifrån en helhetssyn på individen och uppdraget i syfte att underlätta ett snabbt inträde i arbete eller studier. Du ingår i ett team av personer som arbetar med olika former av arbetsmarknadsinsatser.
Förvaltningen har flera spännande utmaningar de närmaste åren. Ett förvaltningsgemensamt uppdrag är att minska arbetslösheten i kommunen. Arbetet kommer bedrivas utifrån en politiskt beslutad åtgärdsplan, dels inom ramen för ordinarie verksamhet dels som projektverksamhet. I arbetet kommer du att samverka med olika myndigheter och organisationer som arbetsförmedlingen, försäkringskassan, kommunala förvaltningar, det lokala näringslivet med flera.
KvalifikationerDu har lämplig högskoleutbildning, socionom, beteendevetare eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av och kunskap om arbetsmarknadsfrågor. Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba uppsökande mot arbetsgivare. Du är noggrann, strukturerad, har god kommunikativ förmåga och ett konsultativt förhållningssätt. Du ska ha vana av kvalificerat dokumentationsarbete. Du ska också ha förmågan att se möjligheter hos individen och matcha denne mot arbete, praktik och studier.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-11
Ange följande referens när du ansöker: A699671
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Knutsson
thomas.knutsson@boden.se 0921-62959
FöretagBodens kommun, Arbetsmarknadsförvaltningen
AdressBodens kommun, Arbetsmarknadsförvaltningen
Kyrkgatan 24
96186 BODEN
KontorsadressKyrkgatan 24 BODEN
Jobbnummer 3586485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.