Arbetsmarknadshandledare till Lekebergs kommun

Lekebergs kommun, Arbetsmarknadsenheten / Personaltjänstemannajobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Arbetsmarknadsenheten i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalcykel med bruttolöneavdrag
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Lärare har möjlighet till semestertjänst

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Arbetsmarknadsenheten ansvarar för kommunens arbetsmarknadsinsatser. AME samverkar bl.a. med det privata näringslivet, försörjningsstöd och Arbetsförmedlingen.


Publiceringsdatum
2018-09-25

Arbetsuppgifter
I uppdraget som Arbetsmarknads- och Integrationshandledare kommer du arbeta med individer som på olika sätt står utanför arbetsmarknaden. Arbetsledning, coaching, handledning samt individuell och gruppvis planering ingår som delar i rollen. Du kommer vara delaktig i arbetet kring uppföljningar med bl.a. Arbetsförmedling, IFO m.fl. Uppdragets främsta arbetsuppgift är att arbetsleda och handleda och planera för deltagare i Jobb- och Praktikcenter. Du förväntas i detta uppdrag driva processer samt dokumentera. En del innebär också att föreslå och bereda/ärenden inom området. I detta ingår även omvärldsbevakning samt följa utvecklingen i sakområdet.
Du rapporterar till enhetschef för Arbetsmarknads- och Integrationsenheten.




Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har en god administrativ förmåga
• har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• har erfarenhet av att arbeta med samordning och samverkan
• har körkort med B-behörighet
God kunskap i engelska och ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Tidigare erfarenhet och kännedom kring områdets regelverk är en fördel.

För den här rollen är en god samarbetsförmåga avgörande men du måste lika mycket kunna arbeta självständigt och på egna initiativ. Du är duktig på att samverka och etablera och stötta interna och externa nätverk. För att trivas i den här rollen behöver du har en god social förmåga och tycka att det är intressant att arbeta med människor med olika slags bakgrund med ett stort engagemang för människor i utanförskap. Du är kommunikativ och har en stark tilltro till individens förmåga att utvecklas och nå sina mål. Vi tror att du gärna tar rollen som ledare och i tjänsten krävs det att du är flexibel och har lätt för att anpassa och ställa om ditt arbete efter olika förutsättningar.
Som person tror vi att du är utåtriktad och har ett förtroendeingivande och relationsskapande förhållningssätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet



ÖVRIGT
Observera att kontaktpersonerna kan vara svåra att nå under vissa veckor på sommaren, nås säkrast via e-post.
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-16
Ange följande referens när du ansöker: A591019 - Kopia
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Gustafsson per.gustafsson@lekeberg.se 0585-489 21

Företag
Lekebergs kommun, Arbetsmarknadsenheten

Adress
Lekebergs kommun, Arbetsmarknadsenheten
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
Bangatan 7 FJUGESTA

Jobbnummer
4366199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Arbetsmarknadsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Arbetsmarknadsenheten: