Arbetsledare till arbetsmarknadsenheten
Sollentuna Kommun / Städarjobb / Sollentuna
2021-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arbetsledare till arbetsmarknadsenheten" (publicerad 2021-11-01) ⬅️
Visa alla städarjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna,
Järfälla,
Sundbyberg,
Stockholm,
Södertälje eller i
hela Sverige Arbetsmarknadsenheten söker en arbetsledare med placering i verksamheten för städ och klottersanering.
Arbetsmarknadsenheten samlar de kommunala arbetsmarknadsåtgärderna och verksamheten syftar till att erbjuda personer det stöd de behöver för att komma i arbete eller studier. Våra praktiska verksamheter består av städ och klottersanering, snickeri, natur- och parkskötsel, textil, jobbsökeri, språk och hälsa. Vi erbjuder arbetsträning, arbetsprövning, anordnar extern praktik, hjälper personer med CV och personligt brev samt ger stöd inför anställningsintervjuer.
Arbetsuppgifter
Du kommer att leda arbetet i städ och klottersanering samt hjälpa till om så behövs i andra praktiska verksamheter. Huvuduppgiften är att hjälpa och stödja våra deltagare i sin personliga utvecklig mot ett arbete eller studier. I din roll som arbetsledare ingår du i ett team med våra övriga arbetsledare. I din roll så kommer du också att göra arbetsförmågabedömningar enligt AWP (assessment of work performance) och ett nytt valideringsinstrument OCN (open college network).
Arbetsledarrollen hos oss är mycket spännande och utmanande tack vare de dubbla uppdragen. Det förekommer också administrativt arbete, både i vårt ekonomisystem, i vårt ärendehanteringssystem samt OCNs databas. Våra deltagare befinner sig ofta i en komplicerad och svår situation med exempelvis missbruk, språksvårigheter, sociala problem eller långvarig arbetslöshet. Detta ställer stora krav på arbetsledarens förmåga att se möjligheter istället för omöjligheter.
Publiceringsdatum2021-03-15KvalifikationerFör att lyckas som arbetsledare i verksamhetens städ och klottersanering är det viktigt att du är beredd att ta ett ledaransvar. Vidare är det nödvändigt med kunskaper om och erfarenhet av städ och klottersanering. Det är viktigt att du tidigare har erfarenhet med att arbetsleda. Vi tror att en positiv attityd med en inställning att alla människor kan utvecklas är en förutsättning för att trivas hos oss och lyckas i uppdraget. Arbetsledarna hos oss förväntas ta stort eget ansvar och att själva kunna driva utvecklingen av sin verksamhet. Det innebär att initiativförmåga värderas högt. Lika viktigt är det att kunna samarbeta med andra, dels på den egna enheten och dels med alla våra samarbetspartners.
Det är nödvändigt med någon form av eftergymnasial utbildning för att lyckas med uppdraget, alternativt likartade arbetsuppgifter tidigare. Krav ställs på minst B-körkort, goda IT-kunskaper samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.
Vi undanber oss all rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Med engagemang växer vi tillsammans - vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 2021-04-30 Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSollentuna kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/62".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5628027
Observera att sista ansökningsdag har passerat.