Arbete som logistikassistent på deltid
Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Nu söker vi en logistikassistent till vår kund som arbetar globalt med transportlösningar inom sjö och offshoreindustrin. På kontoret i Göteborg arbetar idag cirka 130 medarbetare och nu söker dem ytterligare en person som vill stötta upp på deltid inom administrationen.
Rollen är på deltid, cirka 60-80 % och arbetstid är dagtid, kontorstid. Vi ser helst att du kan arbeta varje dag. Uppdraget är löpande och passar framför allt dig som även har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, eget företag, annan deltidstjänst etc.).
Hur ser din arbetsdag ut?
Avdelningen idag består av tre personer och det är en härlig arbetsmiljö med högt i tak och fräscha lokaler. Under din arbetsdag som logistikassistent kommer du framför allt att arbeta med fakturafrågor, tulldeklarationer, dokumentation och annan administration. Det kan även ingå att sammanställa enklare statistik och boka frakter. Du kommer att använda plocklistor i Excel dagligen och ha mycket telefon- och mailkontakt internt och externt.
Vem trivs här?
För att axla rollen som logistikassistent så behöver du trivas med att arbeta med datorn och Office-paketet (framför allt Excel) som redskap, det är meriterande med goda kunskaper i SAP men inget krav. Här är det viktigare med rätt inställning och administrativ erfarenhet än ett stort antal högskolepoäng, det räcker gott och väl med en gymnasieutbildning. Vi ser gärna sökande som har arbetat med liknande arbetsuppgifter i ett logistiksammanhang tidigare.
Eftersom det är ett internationellt företag är det viktigt att du goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, det dagliga språket är dock svenska. Som person är du självgående, vågar ta plats och har ett proaktivt arbetssätt samt stimuleras av att lösa problem. Det är även viktigt att du känner dig bekväm med konsultrollen då du kommer att erbjudas en anställning inom vår uthyrningsverksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämlighet.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet startar omgående med löpande intervjuer. Du söker tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida via länken/formuläret nedan.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Helena Åhs på tel: 031 -725 45 16 eller på
helena.ahs@adecco.seVid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2013-04-16Arbetstider och omfattningDeltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Åhs
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Götgatan 11
41105 GÖTEBORG
Jobbnummer 1523627
Observera att sista ansökningsdag har passerat.