Är du vår nya löneadministratör?

Bräcke Diakoni / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke Diakoni i Göteborg, Mölndal, Lerum, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Bräcke Diakoni bedriver en bred non profit-verksamhet inom vård och omsorg. Vårt mål är att människor ska växa. Vår kunskap om hälsovård, äldreomsorg och funktionshinder går hand i hand med forskning och utbildning. Idag finns vi på flera orter i södra Sverige och vi fortsätter att växa och utvecklas.

En av våra löneadministratörer ska vara föräldraledig. Vill du bli vår nya kollega och vikariera för henne? Vi söker en löneadministratör 100%, vikariat under cirka ett år med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde snarast. Du kommer att arbeta på huvudkontoret på Hisingen i Göteborg och tillhöra personalavdelningen med totalt åtta anställda varav tre löneadministratörer.

Publiceringsdatum
2012-09-03

Arbetsuppgifter
Som löneadministratör hos oss arbetar du brett med hela löneprocessen för organisationens cirka 900 månadsanställda. Anställnings- och lönebearbetning utgör en stor del av uppdraget. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att genomföra löneberäkningar och bearbeta inkomna uppgifter. I dina arbetsuppgifter ingår även rapport- och statistikframtagning, administration kring anställningar och frånvaro, upprätta arbetsgivarintyg, pensionsadministration och externa kontakter med bl.a. Försäkringskassan, Kronofogden och Arbetsförmedlingen. Vi arbetar i lönesystemet HR+ samt tidsredovisningssystemet Medvind.

En viktig del i uppdraget är också att läsa och förstå gällande kollektivavtal. Du har mycket kontakt med chefer och medarbetare i organisationen där du har en stödjande och rådgivande roll.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som löneadministratör behöver du vara en noggrann, effektiv och strukturerad siffermänniska. Du är serviceinriktad och trivs med att ha många kontakter. Du har några års arbetslivserfarenhet och det är önskvärt med tidigare erfarenhet av lönearbete och kunskap om kollektivavtal. Du har mycket goda kunskaper i och erfarenhet av arbete med databearbetning, företrädesvis i personal- och lönesystem. Du är en mycket van användare av Officepaketet. Det är meriterande om du tidigare arbetat med lönesystemet HR+ och/eller Medvind. Eftersom vi har enheter på flera orter är körkort och tillgång till bil ett plus.

Du har som lägst utbildning på gymnasienivå. Har du dessutom någon ytterligare utbildning inom löneområdet, t.ex. KY-utbildning eller annan jämförbar utbildning är det ett extra plus.

KONTAKT
För mer information om tjänsten kontakta personalchef Mona Axelsson, tel. 031-50 26 34 eller löneadministratör Linda Engelbrektsson 031-50 27 31.

Vi undanber oss kontakt med bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.

ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan, märkt "Löneadministratör" senast 23 september till jobbansokan@brackediakoni.se eller till Bräcke Diakoni, Personalavdelningen, Box 21062, 418 04 Göteborg.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat under cirka ett år med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde snarast.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-23
Ange följande referens när du ansöker: Löneadministratör
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan@brackediakoni.se

Företag
Bräcke Diakoni

Adress
Bräcke Diakoni
Box 21062
41804 GÖTEBORG

Kontorsadress
Bräcke Västergårds väg 5

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-502500

Jobbnummer
1330119

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke Diakoni

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke Diakoni: