Är du vår nästa kundansvarig?

Särnmark Assistans AB / Sjukvårdschefsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Särnmark Assistans AB i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Tierp, Hofors eller i hela Sverige

Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att samordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.

Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är vår främsta drivkraft.

Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att samordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige. Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är vår främsta drivkraft.

Kunderna blir fler och fler och Gävlekontoret växer. Därför börjar vi nu att se oss om efter nästa trevliga kollega. Är du vår nästa kundansvarige?

Publiceringsdatum
2018-07-10

Dina arbetsuppgifter
Som kundansvarig på Särnmark har du en stor möjlighet att tillsammans med övriga kollegor forma en framgångsrik organisation. Kundansvarig i Gävle skall arbeta aktivt för att samverka med externa samarbetspartners och myndigheter som hänför sig till kunden och personalen samt verka för samverkan i- och mellan avdelningarna. Ett lyckat uppdrag är alltid resultat av ett samarbete!

I rollen som kundansvarig har man ett helhetsansvar för cirka 20 kunder där man agerar som "spindeln i nätet". En kundansvarig är ansvarig att tillsammans med kunden utforma kundens personliga assistans utifrån gällande lagstiftning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att rekrytera och anställa personliga assistenter, ansvara för assistenternas systematiska arbetsmiljö, hantera kostnader som uppstår i assistansen, bevaka och planera kundens assistansekonomi m.m.

I det dagliga arbetet råder en kundansvarig både kunder och assistenter i en mängd olika frågor. Kundansvarigs arbetsuppgifter kan exempelvis skifta mellan att hantera arbetsrättsliga frågor till att handleda personliga assistenter i sin yrkesroll mm. Rollen är komplex och mångfacetterad. Den ställer höga krav på självständighet och handlingskraft men den är även oerhört utvecklande, intressant och varierad. Kundfokus och hög servicenivå genomsyrar samtliga arbetsmoment i rollen.

I tjänsten ingår administration. Särnmark är skyldig att löpande dokumentera sin verksamhet. Vi ställer höga krav på kundansvarigs förmåga att hantera detta.

Vem är du

Vi söker dig som har adekvat utbildning eller arbetslivserfarenhet. Meriterande är om du har erfarenhet inom aktuellt rättsområde och är insatt i LSS-lagstiftningen.

Genom ett coachande och engagerat ledarskap uppmuntrar du samt skapar förutsättningar för motivation och delaktighet hos dina medarbetare. Du arbetar och driver ditt ledarskap i enlighet med Särnmarks värderingar. Du är trygg i ledarrollen och har en god självinsikt.

Du har god förmåga att arbeta med flera olika saker samtidigt och att planera ditt arbete. Du har lätt för att förmedla dina förväntningar, är tydlig i din kommunikation, att ta beslut och att skapa resultat.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du rätt person för att leda en grupp personliga assistenter.

Övrig information
Särnmark är medlemmar i Diversity Charter och arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika avdelningar riktade till kvinnor och män, oavsett bakgrund och tillhörighet samt en arbetsplats fri från diskriminerande strukturer.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättning. Lönesättning sker enligt överenskommelse. Körkort är ett krav.

Så ansöker du
Kontaktpersoner för rekryteringen är Rebecca Hummelgård, 08-505 920 00. Intervjuer kommer att hållas löpande så vänta inte med att söka tjänsten om du är intresserad. För mer information om Särnmark besök www.sarnmark.se. Titta gärna på filmen om Särnmark med våra ägare som du finner på hemsidans första sida.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Särnmark Assistans AB

Adress
Särnmark Assistans AB
Första Magasinsgatan 3
80310 Gävle

Kontorsadress
Fösta Magasinsgatan 3
803 10 Gävle

Jobbnummer
4244396

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Särnmark Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Särnmark Assistans AB: