Är du vår nästa Helpdesk-stjärna?

Wise IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Wise IT AB

Publiceringsdatum
2014-02-05

Dina arbetsuppgifter
Vår kund söker nu en medarbetare till deras IT-support. Som helpdesktekniker kommer du att ta emot ärenden från företagsanvändare antingen via telefonsamtal, ärendehanteringssystem eller mail och din uppgift blir att prioritera och lösa IT-problemen därefter. Du kommer att komma till företagsanvändarnas undsättning genom att t.ex. byta lösenord till de användare som inte kommer in efter systemet, skapa konton till nykomlingar som börjat samt synka mobiltelefoner till Exchange. För mer avancerade problem kommer du att felsöka och kanske behöva använda Google till din hjälp för att lösa problemet.

Vår kund erbjuder funktions- och branschspecifika lösningar inom IT och sitter i centrala Stockholm.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har jobbat i en liknande roll och har:

• Ett brinnande intresse för IT och ny teknik
• IT-gymnasium eller annan relevant utbildning
• Kunskaper i Active Directory och fjärrstyrningsverktyg
• Gedigen vana av Windows-miljö såsom Windows 7/XP och Windows Server 2008/2012
• Microsoft Exchange

För att passa i denna roll är det av stor betydelse att du kan förstå användarens problem och med din kompetens lösa tekniska problem av olika slag. Vi lägger stor vikt på din personlighet. Du är driven i ditt arbete och strävar alltid efter att leverera service i världsklass. Du är stresstålig, social, positiv och hjälpsam.

Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du blir anställd av Wise IT och jobbar som konsult ute hos vår kund.

Vill du bli en av oss?
Då söker du tjänsten genom att trycka på "Sök jobbet"- knappen längst ner på sidan och följa anvisningarna. Har du frågor angående denna tjänst kontakta gärna vår konsultchef Salle Nilsson på telefon 08 - 555 350 46.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: supporttekniker IT-tekniker IT-supporttekniker IT-support helpdesk firstline tekniker 1 st line tekniker

Om företaget
Wise IT AB är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ISO-certifierat enligt ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se

Wise IT - Rätt människor inom IT

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-08
Ange följande referens när du ansöker: 813
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Wise IT AB

Adress
Wise IT AB
Box 22109
10422 Stockholm

Jobbnummer
1770925

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT AB: