Är du vår blivande Teamledare ? (Fiberstaden AB)
Hudiksvalls kommun, Fiberstaden AB / Supportteknikerjobb / Hudiksvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Hudiksvall,
Nordanstig,
Söderhamn,
Ljusdal,
Bollnäs eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hudiksvalls kommun, Fiberstaden AB i Hudiksvall Mitt i Sverige, efter hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun. Från Stockholm till Hudiksvall med snabbtåg är restiden 2,5 timmar och både Sundsvall och Gävle ligger inom ca en timmes restid med tåg. Här bor 37 000 glada hudikbor, varav 15 500 i Hudiksvalls tätort som för övrigt är en av Norrlands allra äldsta städer med en bevarad fiskarstad i centrum.
Fiberstaden är ett av Hudiksvall och Nordanstigs kommuner samägt bolag. Vi bedriver stadsnätsverksamhet i kommunerna och sköter IT-drift och underhåll för de båda kommunernas verksamheter. Fiberstaden bygger tillsammans med Hudiksvall och Nordanstigs kommun en modern IT-verksamhet och är inne i ett omfattande förnyelsearbete.
Publiceringsdatum2018-09-26ArbetsuppgifterVi söker dig som är serviceinriktad, tycker om kontakt med kunder och vill arbeta i ett team. Du har ett strukturerat arbetssätt och generell kompetens inom IT-Support området. Du trivs när du får hjälpa till med att lösa kundens problem och bidrar gärna med din kunskap till dina kollegor.
Du bör ha flera års erfarenhet som supporttekniker eller som teamleadare inom jämförbar bransch. I den här rollen fungerar du som koordinator av IT-supporten som innefattar helpdesk, fälttekniker och systemtekniker, du har helhetsbilden över pågående ärenden och prioriterar arbetsuppgifterna åt teamet. I rollen ingår även ett ansvar för Fiberstadens IT dokumentation där du ska bibeålla befintlig kvalitet och vidareutveckla dokumentationen och arbetssättet. Du ska även kunna avlasta supporten vid hög belastning och lösa kundärenden. Vi tycker det är viktigt att du förstår alla delar av supportkedjan.
KvalifikationerMeriterande kunskaper och erfarenheter inkluderar följande områden:
• Tidigare arbete inom IT-Support med felavhjälpning på plats eller via telefon
• Erfarenhet och stor kunskap av kundservice
• Erfarenhet av ledarskap
• Generell kunskap om Microsofts infrastruktur
• God kunskap inom Microsofts operativsystem
• Du har en mycket god samarbetsförmåga, tycker om att ta eget ansvar och är lösningsorienterad
• Erfarenhet av att jobba ärendebaserat utifrån ITIL ramverket eller liknande modell
• Process- och systemdokumentation
Fiberstaden står i dagsläget inför större förändringar. Vi utvecklar en tjänstemodell där vi tjänstifierar funktioner vi redan tillhandahåller idag och även utvecklar nya tjänster. Parallellt etablerar vi en systemförvaltningsmodell tillsammans med Hudiksvalls kommun och Nordanstigs kommun. Modellen bygger på PM3 i kombination med ITIL och du kommer som en del av Fiberstaden jobba enligt modellen.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hudiksvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Läs mer om Hudiksvalls kommun på vår hemsida
www.hudiksvall.se Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Hudiksvalls kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-10
Ange följande referens när du ansöker: A815917
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristian Heinonen
jobb@fiberstaden.se 0650-556032
FöretagHudiksvalls kommun, Fiberstaden AB
AdressHudiksvalls kommun, Fiberstaden AB
Trädgårdsgatan 4
82480 Hudiksvall
KontorsadressVästra Tullgatan 6 82480 Hudiksvall
Jobbnummer 4369536
Observera att sista ansökningsdag har passerat.