Är du Heimstadens nya chef inom Facility Management i Stockholm?
Heimstaden AB / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Heimstaden AB i Stockholm,
Huddinge,
Upplands Väsby,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Till vårt gäng i Stockholmsöker vi nu en Manager Facility Management för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden - Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar. Vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Kulturen präglas av våra värderingar Care, Dare och Share.
Vi äger och förvaltar ca. 7 600 hyresrätter i Stockholm där du kommer ansvara för ca. 2 000 av dem. Ditt team består av 7 kollegor som du är närmsta chef för. Inom regionen finns dessutom ytterligare kollegor som arbetar med bostadsuthyrning, bygg & projekt, bosocialt arbete, driftteknik m.m. Du rapporterar till Regionchef och har i regionen ytterligare tre kollegor med samma roll som dig.
Publiceringsdatum2023-12-15ArbetsuppgifterI rollen ansvarar du för att leda och utveckla teamet inom fastighetsskötsel och underhållet av våra fastigheter kopplat till dagligt arbete och mindre projekt. Du har fastighetsägarens ansvar lokalt där ditt huvuduppdrag är att följa upp, optimera och säkerställa en effektiv förvaltning. Du leder och fördelar arbetet inom fastighetsskötseln och som ledare är du en nyckelperson för att sätta en verksamhet och kultur som stärker vårt varumärke och som skapar bra boendemiljön för våra hyresgäster.
Du ansvarar för resultat, verksamhetsplanering, upphandling, uppföljning och kostnadskontroll. Kontinuerlig kontakt med våra hyresgäster och dialog kring deras önskemål och behov är en röd tråd i din vardag. Du säkerställer att avvikelser åtgärdas och planerar och följer upp olika NKI-åtgärder för att stärka postionen i kundnöjdhet. Vidare arbetar du med utvecklingsarbete inom ditt område och tillsammans med övriga kollegor identifierar du möjligheter för nya investeringsprojekt.
Vi önskar att vår drömkandidat har:
Vi söker i första hand dig som har arbetat minst tre år i en liknande roll. Du har mångårig erfarenhet från fastighetsbranschen.
En förutsättning för att du ska lyckas i denna roll är att du drivs av och har erfarenhet av leda personal, och vi ser det som en stor fördel om du har kunskap och erfarenhet av att leda i förändring.
I grunden har du en eftergymnasial utbildning, gärna inom förvaltning, teknik och/eller ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är en van användare av Office-paketet, ekonomisystem och med fördel har du även arbetat i Vitec eller något liknande fastighetssystem. Du hanterar ekonomisk rapportering och uppföljning och har kunskap om generella myndighetskrav, bland annat OVK, Radon, PCB, Asbest. Utöver detta har du goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och har B-körkort. Fler språkkunskaper är meriterande då våra hyresgäster kommer från hela världen.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din ledarskapsförmåga. I arbetet är du affärsmässig och professionell i allt du gör. Som person är du prestigelös och jordnära. Du är en energisk ledare som drivs av att se andra växa och utvecklas. I ditt ledarskap kombinerar du lyhördhet med beslutsamhet. Du har mycket lätt att samarbeta och kommunicera med kollegor, entreprenörer, samarbetspartners och hyresgäster. Service är ditt ledord och du är en mästare på problemlösning.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö.
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss:
https://heimstaden.com/jobba-har/ För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Ansökan
Din ansökan välkomnas senast den 7 januari 2024.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till:
https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Heimstaden AB (org.nr 556670-0455)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Manager Regional Operations
Robin Sveding
robin.sveding@heimstaden.com +46722242517 Jobbnummer 8332743
Observera att sista ansökningsdag har passerat.