Ansvarig externa relationer till Helsingborg Arena och Scen AB
Helsingborg Arena och Scen AB / Marknadsföringsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborg Arena och Scen AB i Helsingborg Marknad- och försäljningsavdelningens uppdrag är att arbeta strategiskt med marknadsföring och kommunikation som leder till köp av de upplevelser som våra verksamheter erbjuder. Genom ett proaktivt förhållningssätt ska vi leverera skräddasydda lösningar som hjälper verksamheterna att nå sina affärsmål. Vårt främsta fokus är varumärke och försäljning, med kunden som utgångspunkt.
Avdelningen är under förändring för att möta nya och utökade krav och flera nya roller kommer att tillsättas under året. Idag består avdelningen av bland annat produktionsledare, digitala designers, copywriters, marknadsansvariga och MarTech specialist.
Nu behöver vi komplettera med en person ansvarig för våra externa relationer.
Är det kanske du?
Publiceringsdatum2023-09-26Dina arbetsuppgifterDetta uppdrag har en central roll i att vårda och utveckla relationer med media, politiska beslutsfattare, medborgare och branschpartners.
Din huvudsakliga uppgift blir att ansvara för vår övergripande närvaro i press och media, det innebär att dina arbetsdagar innehåller en stor variation av arbetsuppgifter utifrån skeenden och behov. Du förväntas vidareutveckla och implementera verksamheternas pressplaner i samarbete med våra marknadsansvariga, författa pressmeddelanden och pressinbjudningar, hantera journalistförfrågningar och vägleda rätt fråga till rätt person när så krävs. Du förväntas också agera som ett stöd för våra chefer och medarbetare inför möte med media samt utveckling av vår kriskommunikation.
Utöver detta är du uppdaterad om de nyhetsrelaterade händelser som påverkar oss, både lokalt och i en mer omfattande omvärlds- och mediabevakning.
Ditt arbete och din insikt om vilka goda effekter kommunikation kan ge kommer att vara en viktig kugge också på lång sikt då det förväntas bidra till att stärka våra verksamheters varumärken, förbättra kundupplevelsen och i förlängningen bidra till att öka antalet besökare till våra olika föreställningar, evenemang, konserter, utställningar, med mera.
Kvalifikationer
För att du ska trivas och göra ett bra jobb krävs att du är anpassningsbar med stor förmåga att ställa om utifrån nya förutsättningar - många gånger kan det gå snabbt och det är inte något som hindrar dig utan snarare något du är bekväm med och tycker är stimulerande. Du är en person som trivs med en självständig roll och i ett arbete som ställer krav på flexibilitet, tillgänglighet och självledarskap.
Du trivs också med att arbeta tillsammans med andra och har lätt för att förstå andras behov och motiv. Med din kommunikation och pedagogiska förmåga gör du det komplexa och svåra lättbegripligt för andra.
Vi ser också att du är öppen för nya idéer och både kan finjustera det vi redan har, men också vara den som vågar ompröva det vi tidigare genomfört och testa nya angreppssätt.
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Relevant universitets/högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap.
• 3-5 års erfarenhet av liknande arbete med både strategiskt och operativt arbete med press- och mediefrågor.
• Mycket goda kommunikativa kvaliteter, främst i svenska men också gärna i engelska.
Vi ser gärna att du även har:
• Erfarenhet av externt kommunikationsarbete inom offentlig förvaltning och/eller erfarenhet av rollen som pressansvarig.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast söndagen den 15 oktober.
Värt att känna till
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Tjänstens natur kräver oreglerad arbetstid, vilket innebär att arbete på kvällar och helger kan krävas om behovet finns.
Vi vill att du mår bra och håller dig frisk. Därför har vi 3000 kr/år i friskvårdsbidrag samt subventionerad kontorsmassage på arbetstid 2 gånger/månad. Det tycker vi är bra!
Om Helsingborg Arena och Scen AB
Vi har hela staden som vår arbetsplats. Vi skapar upplevelser, möten och evenemang med variation och bredd för helsingborgaren och andra besökare.
Vi är ett bolag med många strängar på vår lyra. Hos oss finns Helsingborg Arena, Sofiero slott och slottsträdgård, Helsingborgs Konserthus, Helsingborgs stadsteater samt Helsingborg Convention & Event Bureau.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Helsingborg Arena och Scen AB (org.nr 556870-7607),
http://stagebackstage.se/ Arbetsplats Helsingborg Arena & Scen AB
Kontakt Rikard Nilsson, Enhetschef Marknad- och försäljningsavdelningen
rikard.nilsson@helsingborg.se 072-394 21 82 Jobbnummer 8144006
Observera att sista ansökningsdag har passerat.