Åmåls kommun söker socialsekreterare vuxen
Åmåls kommun / Socialsekreterarjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Åmål,
Säffle,
Bengtsfors,
Grums,
Mellerud eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål Vad erbjuder vi
Inom enheten myndighetsutövning vid Individ och familjeomsorgen i Åmåls kommun finns socialsekreterare för vuxen, barn och familj samt ekonomiskt bistånd. Detta ger en styrka då samarbete är en självklarhet och vi sitter i samma lokal. Arbetet leds av 1:e socialsekreterare med närhet till enhetschef och verksamhetschef. Tillsammans med kollegorna på enheten ansvarar vi för att utveckla- och driva enheten framåt. Kontinuerlig fortbildning ser vi som en självklarhet.
Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar, cykelförmån och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här:
www.amal.se/bo-arbete-och-miljo/jobba-hos-oss/vart-erbjudande/Ditt uppdrag
Som socialsekreterare ska du utreda behov, bevilja och följa upp insatser inom bland annat öppenvården, boendestöd och kontaktpersoner. Du samverkar bl.a. med kriminalvård och psykiatrivård.
I arbetet som socialsekreterare bör du vara trygg i din yrkesroll och kunna möta människor i behov av socialtjänstens stöd på ett tydligt och förtroendeingivande sätt. Vi lägger stor vikt vid bemötande av de personer som söker vår hjälp, samt förmågan att samverka med interna och externa parter. Vi söker dig med socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer lämplig och gärna erfarenhet av kommunal socialtjänst samt god kännedom om gällande lagstiftning. Erfarenhet av dokumentationsstödet Lifecare samt ASI är meriterande. God datakunskap är viktigt då vi arbetar aktivt med dokumentation kring det som rör individen. Det är även meriterande med erfarenhet av övrigt arbete kring målgruppen med psykisk ohälsa, missbruk samt våld i nära relationer.
Vem är du
Som arbetsgrupp jobbar vi aktivt med att hela tiden förbättra vår arbetsmiljö både på den fysiska och psykosociala nivån. Utifrån det är personlig lämplighet av stor vikt för att kunna möta våra klienter och bidra till en god stämning i arbetsgruppen. Som person är du van att ta eget ansvar över din arbetsdag och ditt eget lärande, du planerar och slutför dina arbetsuppgifter. Du är trygg i dig själv och hanterar stressfyllda situationer. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du ser möjligheter i förändringar, är noggrann och klarar av att hantera hög arbetsbelastning, samt har god samarbetsförmåga. Du tycker om att lära dig nya saker och vill utvecklas i din yrkesroll. Du kan utrycka dig tydligt och välformulerat i tal och skrift.
Formella kompetenskrav
• Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer lämplig
• Goda kunskaper i relevant lagstiftning
• Anställningen förutsätter att du har B-körkort
• Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande
Meriterande
• Arbetslivserfarenhet, erfarenhet av dokumentationsstödet Lifecare samt ASI.
• Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
Anställningen
Tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
Socialsekreterare är för närvarande placerad vid IFO myndighetsutövning inom välfärds- och arbetsmarknads förvaltningen, som är organiserad direkt under Välfärds- och arbetsmarknadsnämnden. Närmaste chef är enhetschef IFOs myndighetsenhet.
Anställningen tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.
Publiceringsdatum2024-02-23Så ansöker duVi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åmåls kommun (org.nr 212000-1587)
Arbetsplats Åmåls Kommun
Kontakt Enhetschef IFO
Irene Karlsson
irene.karlsson@amal.se 0532-17137 Jobbnummer 8492887
Observera att sista ansökningsdag har passerat.