Allianceplus Söker Administratör

We Select / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos We Select i Stockholm, Solna, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Allianceplus är ett av de största facility management- och städföretagen i Skandinavien och består av 4 800 medarbetare varav 3 200 i Sverige. Företaget erbjuder ett brett utbud av FM-tjänster till företag i den privata och offentliga sektorn. De största kunderna återfinns i livsmedels-, fastighets- och hotellbranschen samt inom statliga verk och industrin. Allianceplus planerar att expandera sin geografiska närvaro genom organisk tillväxt och nyförvärv i Norden. Samtidigt undersöker man möjligheterna för ytterligare internationell expansion i Norden. Allianceplus i Sverige förväntas omsätta 1,5 miljarder danska kronor (200 miljoner euro) år 2018. Läs mer på www.allianceplus.se .

Allianceplus är ett innovativt och ambitiöst företag som just nu befinner sig i en stark tillväxtfas. Vi behöver därför förstärkning till vår organisation och söker en Administratör till driften i vår verksamhet i region Stockholm-Norr. Trivs du i en roll med breda kontaktytor, där det ställs höga krav på din noggrannhet och sociala kompetens, tror vi att det här är rollen för dig. Rollen som Administratör till vår driftorganisation är helt ny och det finns därför möjlighet till att vara med och själv utforma rollen. Tjänsten är placerad i Solna och du rapporterar till Regionchefen.

Rollen
I rollen som Administratör hos oss kommer du att arbeta som en länk mellan driften och supportfunktionen. Du kommer att stötta cheferna i regionen med diverse personaladministrativa arbetsuppgifter samt fakturering av både fasta och rörliga intäkter. Vidare kommer du att ta fram statistik och sammanställa driftrapporter samt presentationer till kunder. Andra arbetsuppgifter kommer att vara uppföljning av underentreprenörer och samarbetspartners samt uppföljning av kvalitetskontroller. Rollen innebär många kontakter såväl internt inom organisationen men även externt eftersom du kommer att besvara inkommande frågor från kunder och leverantörer.

Vem är du?
Vi ser gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller administration. Du har erfarenhet av att arbeta med personaladministration och fakturering. Har du erfarenhet ifrån service- eller entreprenörbranschen är det meriterande och har du erfarenhet av Pyramid och Quinex är det ett stort plus. Vi tror att du har en god kommunikationsförmåga och att du uttrycker dig väl på svenska både i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du vara skicklig inom Office-paketet. Körkort är ett krav.

För att trivas i rollen har du ett strukturerat och noggrant arbetssätt samtidigt som du är effektiv och kan hålla ett högt arbetstempo. Du har lätt för att lära dig nya system, är initiativtagande och sätter ett värde i att vara hjälpsam mot din omgivning. Vi lägger stor vikt vid din sociala förmåga och för oss är det viktigt att du har skinn på näsan och är orädd för att komma med förslag på förbättringsåtgärder.

Din ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag via följande länk https://rekrytera.weselect.se/Job?r=6562 , dock senast den 17 maj 2016. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Philippa Kristoffersson, tel. 0723- 00 80 28.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-05-10

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-31

Företag
We Select

Adress
We Select
Drottninggatan 25
11151 STOCKHOLM

Kontorsadress
Drottninggatan 25
STOCKHOLM

Jobbnummer
2834639

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från We Select

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos We Select: