Alkoholhandläggare

Lysekils kommun / Administratörsjobb / Lysekil
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lysekils kommun i Lysekil, Munkedal, Strömstad eller i hela Sverige

I Lysekils kommun arbetar ca 1300 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb - vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 000 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.

Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen - här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.

Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Publiceringsdatum
2020-09-09

Beskrivning
Trivs du med att arbeta självständigt med eget ansvar då är du rätt person för oss.

Som alkoholhandläggare kommer du att ingå i Vuxenheten, Mottagning och Utredning, och arbeta med handläggning av ärenden som rör alkohollagen. På Vuxenenheten arbetar 14 medarbetare och det dagliga arbetet leds av enhetschef. Samverkan med andra myndigheter såsom Polismyndigheten, Skatteverket och Räddningstjänsten utgör en viktig del i arbetet vilket ställer krav på att du har en god samarbetsförmåga. Handläggning och tillsyn gällande serveringstillstånd utförs idag också för Munkedals kommun och kan även framåt innefatta ett nära samarbete med ytterligare en kommun i närområdet. Arbetet sker gentemot nämnd och kontakt med politiker och tjänstemän är återkommande i arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innehåller såväl administrativt arbete som fysiska kontakter. Du utreder och gör bedömningar med förslag till beslut. Föredragning sker muntligen inför nämnd och beslut fattas på delegation av nämnd. Vidare utförs tillsyn på restauranger för att säkra att servering sker på ett ansvarsfullt sätt.

Det finns ett nätverk av handläggare i andra närliggande kommuner, vilket ger inspiration och stöd i yrkesspecifika frågor. I tjänsten ges också möjligheter att påverka verksamheten. Arbete på kvällar/nätter/helger förekommer i samband med tillsyn.

Kvalifikationer
För att axla rollen som alkoholhandläggare har du lämplig akademisk utbildning inom område som arbetsgivaren finner lämplig för tjänsten. Du är trygg i din roll som myndighetsperson, är självgående och strukturerad samt har en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete sedan innan. Tillståndsprövningar och tillsyn innefattar i stor utsträckning granskning av ekonomi, det är därför bra med kunskap om och vana att läsa bokföring, redovisning och annan ekonomisk dokumentation. I utredningarna kan även stöd behöva sökas i annan lagstiftning, det kan därför vara till fördel om man har vana och trivs med att eftersöka juridisk information och läsa rättsliga dokument.

Vi värdesätter dina egenskaper och personlig lämplighet högt.

Arbete sker i huvudsak gentemot restauranger vilket ställer krav på ett professionellt bemötande och tydlig kommunikation i dialogen med våra lokala krögare. Berörda lagstiftningar är dock främst skyddslagstiftningar vilket innebär att arbetet i första hand syftar till att minimera de sociala och medicinska skadeverkningar som är kopplade tillkonsumtion av alkohol.

B-körkort krävs.



Anställningsvillkor
Lysekils kommun arbetar för en hälsofrämjande arbetsmiljö och erbjuder friskvårdsbidrag.

Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen.

Varmt välkommen med din ansökan!



















Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?

Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.

Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.

Varaktighet, arbetstid
50 %. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön enligt avtal, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lysekils kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/130".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Lysekils kommun (org.nr 212000-1389)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Socialförvaltningen

Jobbnummer
5352284

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lysekils kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lysekils kommun: