Affärsutvecklare/Sortimentskoordinator
Jerrie AB / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Företag
Continental tillhör världens ledande komponentleverantörer till fordonsindustrin. Med produkter inom bromssystem, system och komponenter för drivlinor och fjädring, instrumentering, infotainmentlösningar, fordonselektronik, säkerhetssystem samt däck och andra tekniska gummiprodukter bidrar företaget till en högre trafiksäkerhet och en bättre miljö. För närvarande har Continental mer än 200 000 anställda i 49 länder. Omsättningen under 2014 uppgick till 34,5 miljarder euro. På den svenska marknaden ansvarar Continental Däck Sverige AB för marknadsföring och försäljning av Continentalgruppens affärsområden personbilsdäck, last- och bussdäck, industridäck och entreprenaddäck. Läs mer på
www.continental.seUppdragsbeskrivning
Continental samarbetar idag med ett flertal biltillverkare, generalagenter och bilhandlare där du i rollen som Affärsutvecklare/Sortimentskoordinator kommer att vara en nyckelperson för att utveckla affären. Din huvudsakliga uppgift blir att ansvara för ett antal kunder och att utveckla deras affär inom personbilsdäck. Du kommer att fokusera på att bygga upp kontaktnät, följa upp sortiment, ha ett nära samarbete med säljkåren och marknadsavdelningen. Du är ett stöd till huvudkontoret i Tyskland med bla centrala upphandlingar, ger input om varumärken, prisnivåer för den svenska marknaden. Rollen kräver att du kan balansera administrativt arbete och koordinering med en försäljningsroll.
Ansvar och arbetsuppgifter:
• Kontaktperson gentemot biltillverkare/generalagenter/bilhandlare
• Kontinuerligt analysera tillväxtpotential och identifiera nya kunder
• Utifrån identifierade kundbehov skräddarsy ett attraktivt kunderbjudande
• Drivande hantering av tvärfunktionella kundteam
• Koordinering och prognosansvar för produktkategorin hjul
• Uppdatering av prislistor och sortiment
• Kontinuerligt stöd till huvudkontoret (anbud/förfrågningar/rapportering)
Tjänsten är placerad i Göteborg.
En lämplig bakgrund för jobbet är erfarenhet av marknad och försäljning i en analyserande och koordinerande roll. Erfarenhet av arbete i internationell koncern är meriterande. Du har tidigare erfarenhet från affärsutveckling och analysarbete. Ditt arbetssätt är strukturerat och metodiskt. Som person är du affärsmässig, drivande och ansvarstagande. Du har en eftergymnasial utbildning och arbetet förutsätter mycket god affärsengelska i tal och skrift samt goda kunskaper i Excel och Powerpoint. För rätt person finns det möjligheter att utvecklas både i rollen och företaget.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via
www.jerrie.se senast 26 april. Om du har frågor kontakta rekryteringskonsult Maria Hörnestam 076-338 76 46.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2015-04-09ErsättningFast och rörlig lön
Så ansöker duVälkommen att söka tjänsten via Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMaria Hörnestam, Rekryteringskonsult 076-3387646
maria.hornestam@jerrie.seFöretagJERRIE AB
AdressJERRIE AB
ODINSGATAN 9 VÅN 4
41103 GÖTEBORG
KontorsadressODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG
Jobbnummer 2239858
Observera att sista ansökningsdag har passerat.