Affärsområdeschef/Rektor för vuxenutbildningen
KompetensUtvecklingsInstitutet / Pedagogchefsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla pedagogchefsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KompetensUtvecklingsInstitutet i Uppsala,
Danderyd,
Strängnäs,
Stockholm,
Västerås eller i
hela Sverige KompetensUtvecklingsInstitutet är ett av Sveriges ledande utbildningsföretag med gymnasial vuxenutbildning och företagsutbildning inom vård, omsorg, förskola, fritid och hälsa. Vi vill bidra med kompetens som gör skillnad - för individ, grupp, organisation, verksamhet och samhälle. Årligen utbildar vi tusentals människor över hela Sverige och vi har över 250 kommuner och företag som kunder. Välkommen med din ansökan till ett av Sveriges ledande utbildningsföretag! Läs mer om oss på
www.kui.se Vill du utveckla och leda våra utbildningar på ett av Sveriges mest framstående utbildningsföretag inom vård och omsorg samt förskola och fritidsverksamhet?
KompetensUtvecklingsInstitutet (KUI) söker nu Affärsområdeschef/rektor för vuxenutbildning, region norr. Inom regionen bedriver KUI i dagsläget utbildning på plats i Uppsala, Västerås och Falun men har dessutom avtal med flera kringkommuner. Det är en välmående verksamhet med goda förutsättningar till ytterligare tillväxt. Som Affärsområdeschef/rektor får du samarbeta med en grupp engagerade och kompetenta medarbetare som är högt specialiserade inom vård, omsorg, förskola, fritidsverksamhet och hälsa.
Du förväntas fortsätta utveckla vår affärsidé och blir en nyckelperson i en miljö präglad av affärsmässighet och kvalitetsmedvetenhet. Ditt yttersta ansvar blir att utveckla och leda verksamheten tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare.
I ansvaret ligger att se till att utbildningarna når våra mål för kvalitet och resultat och ligger i linje med våra uppdrag. Tjänsten innebär kontakt med uppdragsgivare, marknadsföring samt kvalitetssäkring och uppföljning. Kontinuerliga resor ingår i din vardag.
Formell kompetens:
Rätt person är en erfaren ledare, gärna med erfarenhet från vuxenutbildningsverksamhet inom vård, omsorg eller förskola, fritidsverksamhet. I tidigare roller har du haft resultatansvar och har arbetat med verksamhetsutveckling och förändringsledning. Du har verkat i miljöer som ställer krav på ett affärsmässigt synsätt och du ska vara van att leda medarbetare på distans. Du har akademisk examen inom pedagogik och avslutad eller pågående rektorsutbildning.
Personlig kompetens:
Som person är du skicklig på att se till helheten, göra analyser och lösa situationer som uppstår. Förändringar och ett högt tempo är något du trivs med. Du motiveras av att skapa positiva resultat tillsammans med andra. Du brinner för att leverera och utveckla tjänster av högsta klass. Att vi har ett myndighetsuppdrag innebär att du tycker att det är viktigt att leva efter lagar och förordningar och att omsätta dessa till elevernas bästa.
Som affärsområdeschef ingår du i KUIs ledning och rapporterar till verksamhetschefen för KUI. Placeringsort kan vara Stockholm, Uppsala, Västerås eller Falun. Sammanlagt arbetar idag 110 personer på KompetensUtvecklingsInstitutets åtta UtbildningsCenter i Sverige.
Låter det spännande?
Sista ansökningsdag är 2019-01-31. Din ansökan bör bestå av ditt CV samt ett personligt brev där du tydligt motiverar varför du är rätt person för tjänsten och vad du vill åstadkomma i rollen. Vid eventuella frågor om tjänsten, vänligen kontakta Marie Palmgren Verksamhetschef KUI
marie.palmgren@kui.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta AcadeMedias Chefsrekryterare Carina Åkemark
carina.akemark@academedia.seVälkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2019-01-18ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKompetensUtvecklingsInstitutet
AdressKompetensUtvecklingsInstitutet
Box 2546
40317 Göteborg
KontorsadressBox 2546
Jobbnummer 4563981
Observera att sista ansökningsdag har passerat.