Affärscontroller

21Activa Bemanning & Rekrytering AB / Controllerjobb / Stockholm
2025-02-04


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 21Activa Bemanning & Rekrytering AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Om tjänsten Vi söker nu en affärscontroller, placering Stockholm: främst Hammarby sjöstad
Uppdragsperiod: 24-mar-2025 - 31-aug-2025 med möjlighet till förlängning
Controllerenhetens uppdrag:Förse bolagets ägare, ledning och avdelningar med underlag för att styra verksamheten till affärsmässiga beslut, i syfte att säkra sund och hållbar ekonomi över tid.Styr verksamheten efter uppsatta ramar, riktlinjer och beslut. Stödja bolagets chefer och medarbetare med analys samt uppföljning av verksamheten utifrån affärsmässighet och bolagets mål.För denna roll innebär detta att ansvara för att driftnetto på portfölj och per fastighet utvecklas i enlighet med uppsatta finansiella mål.Rollen innebär ett nära samarbete med chefer och resultatansvariga inom bolagets fastighetsavdelning. I rollen ingår även samarbeten med ekonomiavdelningens olika funktioner samt kollegor inom controllerenheten. Exempel på arbetsuppgifter:

• Finansiell styrning genom uppföljning, analyser och rapportering.
• Framtagning och rapportering av finansiella planer och prognoser
• Föreslå åtgärder för intäktsökning och kostnadseffektivitet.
• Analysera intäktsströmmar, identifiera kostnadsbesparingar och föreslå åtgärder för långsiktig lönsamhet.
• Förbättring och utveckling: Bidra till förbättringar inom arbetssätt, system och affärsutveckling. Delta i utvecklingsprojekt.

Kravspecifikation:
• Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande som bolaget bedömer som likvärdig.
• Flera års erfarenhet inom controlling, ekonomistyrning eller liknande roll, gärna inom fastighetsbranschen
• Stark Excel-kompetens och erfarenhet av analysverktyg.
• Mycket god systemvana. Meriterande är erfarenheter av Qlik, Hypergene, Agresso
• Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift
• Meriterande är erfarenhet av att delta eller driva utvecklingsarbete, ex inom områden som: ekonomistyrning, målstyrning, ekonomimodell,
• inköpssystem- som kan inkludera modellutveckling/verksamhetsutveckling/systemutveckling
Personliga egenskaper:- God förmåga att kommunicera och skapa tydlighet i ekonomiska frågor och ekonomiska resultat.- Förmåga att agera stöd till verksamheten, identifiera möjligheter för förbättring och optimering. Föreslå lösningar och förbättringar.- Analytiskt tänkande och förmåga att ta fram insikter ur data.- Engagemang och drivkraft: Intresse av att förbättra arbetssätt och resultat.- Strukturerad och kvalitetsmedveten.

Om arbetsgivaren
21Activa är ett bemannings- och rekryteringsföretag med över 50 års samlad erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen.Vi har stor erfarenhet av bemanning inom lager, logistik, transport och administration, både på arbetar-och tjänstemannasidan.
Vi har självklart kollektivavtal och är auktoriserade hos Kompetensföretagen. Vi sitter i lokaler i Rosersbergs och i Arlandastads industriområde och våra kunder finns i Stockholmsområdet, Uppsala och i Mälardalen.Vår filosofi är enkel, vi ska vara samarbetspartnern som finns på plats för våra kunder OCH vi ska ha den mest nöjda personalen i branschen. För välmående personal gör ett bättre jobb och kunderna når bättre resultat.

Ersättning
fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
21Activa Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 559313-8133)

Arbetsplats
21Activa Entreprenad AB

Kontakt
Anja Lowndes
0706187297

Jobbnummer
9144246

Prenumerera på jobb från 21Activa Bemanning & Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 21Activa Bemanning & Rekrytering AB: