Affärsassistent

Semcon / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Semcon i Stockholm, Södertälje, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Semcon är ett globalt teknikföretag inom ingenjörstjänster och produktinformation. Vi har närmare 3,000 medarbetare med djup erfarenhet från många olika branscher. Vi utvecklar teknik, produkter, anläggningar och informationslösningar utmed hela utvecklingskedjan och erbjuder även en mängd tjänster och produkter inom bland annat kvalitet, utbildning och metodikutveckling. Semcon ökar kundernas försäljning och konkurrenskraft genom innovativa lösningar, design och genuin ingenjörskonst. Koncernen hade en omsättning på 2,5 miljarder kronor under 2013 och verksamhet på fler än 45 orter i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Brasilien, Ungern, Indien, Kina, Spanien och Norge.

Gillar du att få erfarenhet från alla aspekter av verksamheten samt vill bli en viktig nyckelspelare i ett spännande företag? Är du strukturerad, serviceinriktad och gillar att bygga relationer? Bra! Vill du skapa tillväxt och vara med och förstärka ett Semcon i Stockholm som alla pratar om och vill samarbeta med? Då är du rätt person för oss!

Till vårt kontor i Stockholm söker vi nu en affärsassistent inom affärsområdet Industry.

Din roll

Som affärsassistent arbetar du nära avdelningschefen och är del av core-teamet. Du är ett av företagets ansikten utåt mot kunder och medarbetare. Du förväntas komma med egna idéer kring hur vårt arbetssätt kan förbättras. Tjänstens primära arbetsuppgift är att säkerställa en smidig process på avdelningen genom att erbjuda support inom ekonomi och personal. Vi söker därför dig som kan skapa en god struktur i en ibland ostrukturerad vardag.

Dina arbetsuppgifter kommer till stor del bestå av diverse administrativa uppgifter, huvudsakligen:

• Ansvara för hantering av pågående uppdrag.
• Tidrapportering.
• Fakturering till kund.
• Administrera och underhålla avdelningens interna och externa projekt i vårt ERP system (Maconomy). 

Vidare kommer du även hjälpa till med att planera och organisera avdelningsmöten och aktiviteter samt stötta avdelnings- och gruppchefer i olika personalrelaterade processer såsom rekrytering och introduktion för nyanställda.

Publiceringsdatum
2015-01-16

Bakgrund
Vi söker dig som är engagerad i ditt arbete, har lätt för att samarbeta och trivs i en assisterande roll. Som person är du öppen, prestigelös, ansvarstagande, strukturerad och serviceinriktad. Du har en god social och kommunikativ förmåga. I gengäld erbjuder vi dig ett stimulerande arbete där du får utvecklas och som del av avdelningens core-team vara med och bygga framtidens Semcon. Vi söker dig som har en relevant utbildning eller motsvarande utbildning inom ekonomi, service och/eller HR. Du har erfarenhet av att arbeta i liknande roller tidigare och har dokumenterad erfarenhet av fakturering. Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van användare av ekonomisystem (gärna Maconomy) och CRM-system. Meriterande med erfarenhet från verksamhetsutveckling. Du talar och skriver både svenska såväl som engelska  flytande.

Ansökan och kontakt
För frågor eller mer information om tjänsten, kontakta Area Manager Elin Frostehav.

Intervjuer kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag - dock senast den 1:a februari 2015.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss all extern hjälp med rekrytering och annonsering. Tack!

Arbetstider och omfattning
Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Frostehav +46 (0)73-0323058

Företag
Semcon

Adress
Semcon
Patentgatan 8
11267 Stockholm

Kontorsadress
Patentgatan 8

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2131586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Semcon

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Semcon: