Administratör till projektenheten

Lerums kommun, Sektor samhällsbyggnad / Administratörsjobb / Lerum
2024-10-24


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Sektor samhällsbyggnad i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3 200 medarbetare och ligger cirka 20 minuters resväg från Göteborg. Lerum är en kommun i framkant, som vill mer. Vi blickar framåt med respekt för vår historia. Här finns rum att utvecklas och att växa. En plats för en hållbar framtid. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens drygt 43 000 invånare. En levande kommun med rum för dygnets alla timmar, för alla skeenden i livet.

Projektenheten på Sektor samhällsbyggnad har som uppdrag att genomföra bygg- och anläggningsprojekt samt ansvara för lokala trafikföreskrifter, tillståndshantering och remisser inom trafikfrågor. Enheten består av 16 medarbetare som är projektledare, trafikingenjörer och administratör.
Hos oss får du en arbetsplats med god stämning och delaktighet i att driva verksamheten framåt.
I kommunen pågår flera spännande utvecklingsarbeten med fokus på styrning, ledarskap och digitalisering.
Vi söker nu en administratör.

Publiceringsdatum
2024-10-24

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att som administratör självständigt utföra arbetsuppgifter av administrativ karaktär. Du kommer administrativt stödja hela enheten och i vissa fall andra delar av förvaltningen i enlighet med lagar, regler, Lerums kommuns styrande dokument samt fattade beslut.

Nedan är en kortfattad och generell grund för arbetsbeskrivning och ansvarsområden för administratör som arbetar på projektenheten i Lerums kommun. Arbetsuppgifter kan komma att förändras och variera över tid.

• Ge service och stöd i administrativa processer
• Delta vid olika möten både interna och externa
• Planera, leda och stödja enhetens utvecklingsarbete, kompetensförsörjning och olika event samt ärendehantering exempelvis diarieföring, informationshantering och arkivsamordning.
• Beställningar och inköp kopplade till arbetsuppgifter ovan

I rollen som administratör behöver du hålla dig uppdaterad inom området genom omvärldsbevakning för att kunna föreslå utvecklingsmöjligheter inom de olika verksamhetsområdena samt ha en god kommunikativ förmåga både internt och externt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning. Du har en god administrativ och serviceinriktad förmåga och kan obehindrat kommunicera på svenska både muntligt och skriftligt. B-körkort är ett krav, tillgång till poolbilar finns. Du har goda kunskaper i Officepaketet.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av bygg- och anläggningsbranschen och trafikfrågor. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning.

Som person söker vi någon som är noggrann, lyhörd, flexibel, ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt. Du är resultat- och kvalitetsmedveten och har ett helhetsperspektiv i ditt uppdrag. Du trivs bra att arbeta självständigt och i grupp i nära samarbete med andra.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C215622".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Arbetsplats
Lerums kommun, Sektor samhällsbyggnad

Kontakt
Enhetschef
Anna-Karin Holmgren
anna-karin.holmgren@lerum.se
0302-521176

Jobbnummer
8974126

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Sektor samhällsbyggnad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Sektor samhällsbyggnad: