Administratör till mottagningsenheten vuxen-beroende
Uppsala kommun / Administratörsjobb / Uppsala
2025-03-21
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala,
Södertälje eller i
hela Sverige Mottagningsenheten Vuxen-beroende, SCF
Har du erfarenhet av administrativt arbete? Vill du ha ett spännande och omväxlande arbete där du får arbeta både självständigt och i team? Då kan det här vara jobbet för dig!
Mottagningsenheten vuxen är en del av socialtjänstens beroendeenhet för vuxna, som består av tre enheter (varav en enhet har två team) belägna i centrala Uppsala. Verksamheten riktar sig i huvudsak till personer över 21 år och arbetar utifrån lagstiftningen i socialtjänstlagen (SoL) och lagen om vård av missbrukare i vissa fall (LVM).
Beroendeenheterna är fördelade på 3 våningsplan. Det finns två receptioner, en huvudreception med telefon samt en reception med tillhörande urinprovtagning.
Enheten har 4 administratörer, varav en administrativ samordnare, som stödjer verksamheten med olika administrativa uppgifter.
Ditt uppdrag
I arbetet ingår traditionellt receptionsarbete samt att stödja verksamhetens handläggare och chefer med administrativa uppgifter. Dessa kan variera utifrån behov.
Arbetet är väldigt varierande, från att vara första ingången till beroendeenheten för medborgare och andra myndigheter, till att stödja chefer och medarbetare på enheten i det dagliga arbetet. Det ingår även att jobba i olika system. Som administratör jobbar du även utifrån rådande lagstiftning, såsom exempelvis sekretesslagstiftningen.
Övriga uppgifter är fakturering, diverse inköp, arkivfrågor samt stöd i olika system, såsom exempelvis Lifecare och Cosmic Link. Vidare finns ett samarbete med övriga administratörer på avdelning vuxen.
Arbetsuppgifterna i det här uppdraget är väldigt varierande och som administratör behöver du vara flexibel utifrån att arbetsuppgifterna kan komma att ändras utifrån enhetens uppdrag.
Du ansvarar bland annat för:
• receptionen, inklusive telefon, mottagande av besök, post
• stöd till chef/handläggare på de olika enheterna
• förfrågningar från myndigheter
• inköp
• fakturahantering
• arkivering/gallring
• upphandlingar
• övrigt stöd till verksamheten utifrån behov.
Publiceringsdatum2025-03-21BakgrundVi söker dig som har gymnasieutbildning, någon form av administrativ utbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Har du utbildning och erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning ses det som meriterande. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha goda datorkunskaper och goda kunskaper i Microsoft 365. Vi ser gärna att du har kunskaper i Heroma, Lifecare, Proceedo och Unit4. Det är även meriterande om du har god kännedom om kommunen och socialtjänstens organisation.
Som person behöver du vara serviceinriktad och flexibel utifrån situationen. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du behöver kunna jobba både självständigt och i team och därför ska du vara bra på att samarbeta och relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
För att lyckas i det här uppdraget är det viktigt att du strukturerar, planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person förstår du ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Det är även viktigt att du har förmåga till och tycker om varierande uppgifter och att dagarna kan komma att se olika ut beroende på verksamhetens behov.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Rebecca Palmgren, enhetschef, 018-727 15 73.
Facklig företrädare: Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.
Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (
https://www.uppsala.se/jobb/)Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SCN-2025-00290".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Uppsala kommun (org.nr 212000-3005)
Jobbnummer 9238593