Administratör till Mettler Toledo

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Stockholm

Söker du efter en fartfylld roll där du får stor nytta av din flexibilitet och din förmåga att lösa administrativa utmaningar? Är du en utåtriktad person som gärna jobbar resultat- och målorienterat? Skulle du trivas på ett internationellt, innovativt och framgångsrikt företag? Då är det dig vi letar efter!

Mettler Toledo
Perido rekryterar en person till rollen som administratör och säljstöd hos Mettler Toledo AB, ett företag som säljer vågar och vägningssystem samt analys- och processinstrument för tillverkningsindustri och laboratorier. Företaget är representerat i ca 90 länder och har tillverkning på 15 platser runt om i världen, bl a i Schweiz, Tyskland, England, USA och Kina, Norge och Danmark. Koncernen, med huvudkontor i Schweiz, är noterat på New York Stock Exchange. Totalt har koncernen ca 13.100 anställda och omsatte 2014 for 2.486 miljarder USD. I Skandinavien är det 160 anställda, varav ett 100-tal i Sverige.

Publiceringsdatum
2015-05-27

Beskrivning
Tjänsten är placerad på Mettler Toledos trevliga och välkomnande arbetsplats strax söder om centrala Stockholm. Som administratör ingår du i den svenska Customer Support-gruppen, men du kommer även att jobba nära koncernens övriga enheter inom den nordiska grenen av företaget. Här kommer du att ansvara för att kunderna får sina produkter inom överenskommen tid samt att de vid önskemål får uppdaterad information om produkter eller exempelvis garantiärenden. Dessutom tar du dig an administrativa uppgifter kopplade till försäljningsarbetet, vilket bland annat innebär att du granskar orderunderlag, tar emot beställningar, gör kreditkontroller och sköter orderregistreringen.

Som administratör får du stor nytta av din goda kommunikativa förmåga och känsla för service. Du är van vid att organisera, strukturera och planera ditt arbete, och det är viktigt att du trivs i en roll där du jobbar resultat- och målorienterat. Avslutningsvis tror vi att du gärna går in för en uppgift med en flexibel och positiv inställning, och därför också har lätt för att lösa de administrativa utmaningar som dyker upp i det dagliga arbetet. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasiekompetens
• Minst två års erfarenhet av liknande roller
• Telefonvana
• Datorvana, goda kunskaper i Officepaketet
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande
• Relevant eftergymnasial utbildning

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning hos vår kund. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 31918DB i ärenderaden.

På intervju hos oss berättar vi mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
31918DB

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 31918DB
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2312405

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: