Administratör till maskintillverkare i Lindome

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Är du organiserad, strukturerad och vill arbeta på en serviceinriktad arbetsplats där du ges möjlighet att utvecklas? Då är tjänsten som administratör något för dig!

Publiceringsdatum
2017-11-28

Om tjänsten
I rollen som administratör kommer du att ha en väldigt varierande vardag då ditt arbetsområde kommer att innefatta många olika uppgifter. En del av tiden kommer du att agera i en serviceroll där du kommer att träffa och prata med kunder både över telefon och i person. Utöver detta kommer även vanligare administrativa uppgifter ingå i ansvarsområdet. Följande arbetsuppgifter är några som kommer att ingå i tjänsten:

* Registrering av fakturor
* Fakturering ut till kund
* Registrering av ordrar (Inom Sverige)
* Svara i telefon
* Assistera säljare
* Agera värd vid besök på företaget, fixa fika och kaffe m.m.
* Hålla ordning på konferensrummet
* Hålla koll på kontorsmaterial och köpa in detta vid behov
* Kopiera dokument och vissa instruktionsböcker
* Bokning av resor och hotell, visum m.m
* Allmänna sekreterare uppgifter
* In/utgående post.

Om dig
Du som har ett stort socialt intresse av att arbeta i kontakt med andra människor och finner ett driv i att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter kommer att känna dig hemma på din nya arbetsplats. Att man är en person som kan planera sitt arbete och har ett sinne för detaljer är av storvikt för tjänsten. Vi ser gärna att du motiveras av att lära dig nytt då arbetet innefattar en stor variation på arbetsuppgifter och nya saker konstant behövs läras. Då kommunikation på engelska kan förekomma i tjänsten så är det positivt om du har en god förmåga att kommunicera med det engelska språket.

Meriterande för tjänsten:

* Ekonomiskutbildning på gymnasial- eller högskolenivå
* God datorvana
* B-körkort

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget till och med december månad och för rätt person finns stora möjligheter att tjänsten fortgår löpande efter det.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Fahlström 031-725 45 08

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3826942

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: