Administratör till LSS-fritid
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
2018-08-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till LSS-fritid" (publicerad 2018-11-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebroarna? Förvaltningen för funktionshindrade ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionsnedsättningar enligt lagen om stöd och service(LSS) och Socialtjänstlagen (SOL).
Administratörerna på LSS-fritid verkställer och följer upp beslut om ledsagarservice, kontaktperson, avlösare och kontaktfamilj. Vi söker nu en Administratör med arbetsuppgift att göra uppföljningar på verkställda pågående beslut.
Publiceringsdatum2018-08-24Om tjänstenAdministratören ansvarar för att rekrytera och samordna utförandet av avlösare, ledsagning och kontaktperson enligt LSS. I tjänsten ingår rekrytering, introduktion av uppdragstagare, lönerapportering, hålla gemensamma träffar med uppdragstagare och andra intressenter. Samverkan sker inom och utom förvaltningen med t.ex. andra kommuner, intresseföreningar och anhöriga/servicemottagare m.m. Du arbetar i en unik verksamhet, i ständig förändring och utveckling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Administrativa arbetsuppgifter med god kunskap i data. Rekrytering inom ledsagning, kontaktperson, familjehem, kontaktfamilj och avlösare för verkställning av beslut. Hembesök anhörig/servicemottagare. Dagliga träffar med uppdragstagare och anhöriga/servicemottagare. Telefon och mailkontakter.
Kompetenser• utbildning inom vård/omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig
• B-körkort
• datakunskap nödvändig
• praktiskt erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• grundläggande kunskaper inom LSS-lagen
• praktiskt och teoretiskt erfarenhet av arbete med brukare med funktionsnedsättningar
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• dokumenterad erfarenhet av att arbeta med rekrytering av ledsagare, kontaktperson, avlösare och kontaktfamilj
• erfarenhet av dokumentationssystemet Treserva
• erfarenhet av schemasystemet Medvind
Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning 100%
Tillträde: 1/11 2018
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
LSS-fritids administratörer består idag av en arbetsgrupp på 4 personer. Administratörerna har sin arbetsplats på Tegelgatan i Örebro. LSS-fritid tillhör förvaltning för funktionshindrade som ger stöd till personer med psykiska och fysiska funktionsnedsättningar enligt lagen om stöd och service LSS och Socialtjänstlagen SOL.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 31/8 2018.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartina Stigsson, Enhetschef 019-21 16 48
Vision, Expedition, Facklig representant 019 - 21 11 93
Kommunal FFF, Expedition, 010-4429260
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro
KontorsadressBox 30060
Jobbnummer 4309355
Observera att sista ansökningsdag har passerat.